نگاه «گروه هفت» به مذاکرات آلمان برای حل بحران اوکراین

اعضای گروه هفت کشور صنعتی در نظر دارند در مونیخ نشستی سه روزه با محوریت نگرانی های مربوط به بحران اوکراین تشکیل دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری کیودو، منابع حاضر در محل روز چهارشنبه گفتند وزرای خارجه گروه هفت کشور صنعتی موسوم به جی-۷ قصد دارند این هفته در آلمان نشستی اضطراری برگزار کنند تا درباره بحران اوکراین در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از حمله روسیه گفتگو کنند.

به گفته این منابع، مذاکرات در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، یک مجمع سه روزه چندجانبه در مورد سیاست های امنیتی بین المللی که قرار است از جمعه آغاز شود، خواهد بود.  بنا به گزارش کیودو، ژاپن در حال بررسی فرستادن یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه اش به نشست G-۷ است که در آن انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ایالات متحده نیز حضور دارند.

اوایل این هفته، وزرای دارایی گروه هفت به روسیه درباره تحریم‌های اقتصادی هشدار دادند که در صورت تهاجم به اوکراین، عواقب «بسیار عظیم و فوری» تحمل خواهد کرد.

تنش های اخیر در حالی تشدید شد که روسیه حدود ۱۵۰ هزار نیرو در نزدیکی اوکراین متمرکز کرده بود. این افزایش حضور نظامی به دنبال تلاش های ناتو برای الحاق اوکراین به ناتو روی داد. اما مسکو همواره این موضوع را رد کرده است که قصد دارد به اوکراین حمله کند.  روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است.

ارتش روسیه در اقدامی که می‌تواند منجر به تنش‌زدایی شود، روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی از نیروها پس از مانورهای نزدیک مرز اوکراین به پایگاه‌های خود باز می‌گردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس