کد خبر 1340035
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
راشد الراشد: اقدامات آل خلیفه عبور از تمام خط قرمزها است/ جاسوسی اسرائیل در پوشش فعالیت اقتصادی در بحرین

یکی از رهبران معارض بحرین گفت: آل خلیفه با امکاناتی که در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده وارد مرحله بسیار خطرناکی شده است که پیامدهای آن گریبان تمام منطقه را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، دکتر «راشد الراشد» یکی از رهبران جنبش معارض بحرین  تحرکات رژیم صهیونیستی در بحرین را خطرناک توصیف کرد و گفت: آنچه در بحرین روی می‌دهد بسیار خطرناک است زیرا اقدامات دولت بسیار بزرگتر از توانایی‌ها، محدودیت‌های جغرافیایی و جمعیتی و همچنین داشته‌های بحرین است. مجموعه این اقدامات «اعلام جنگ» جنون آمیزی هستند که گمان نمی‌کنم آل خلیفه توانایی تحمل هیچ یک از پیامدهای آن را داشته باشد.  

وی در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم با انتقاد شدید از حاکمیت آل خلیقه که خاک این کشور را در اختیار فعالیت جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار داده،   تاکید کرد: آل خلیفه مجبور است این حجم از خدمات و تسهیلات را به رژیم صهیونیستی اراده دهد زیرا ادامه بقای آنان در گرو تصمیماتی است که در اتاق‌های فکر رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفته می‌شود. در هر صورت دادن امتیازاتی همچون تسهیل تحرک صهیونیست‌ها در منطقه و افتتاح مقرهای جاسوسی در پوشش فعالیت‌های اقتصادی و همچنین اعلام امضای توافق نامه‌های آموزش نیروهای نظامی، نگهداری و به روز رسانی ادوات و سیستم های الکترونیکی دستگاه‌های امنیتی میان بحرین و رژیم اشغالگر قدس یکی از نشانه‌های از دست رفتن کامل حاکمیت دولت است.

راشد الراشد با اشاره به تاسیس پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در منامه گفت: خبر حائز اهمیت این است که آل خلیفه به رژیم صهیونیستی اجازه داده است که در این منطقه بسیار حساس و در مقابل مرزهای جمهوری اسلامی ایران یک پایگاه نظامی دریایی تاسیس کند. این اتفاق بسیار خطرناک است و گمان نمی کنم که منطقه بتواند این حجم از بازیچه قرار دادن امنیت استراتژیک کشورهای حاضر در آن از جمله ایران که بزرگترین کشور این منطقه است را تحمل کند.

وی ارائه این حجم از تسهیلات نظامی و امنیتی به رژیم صهیونیستی در بحرین را عبور از تمام خط قرمزهای منطقه دانست و گفت: صف آرایی بحرین در جنگ یمن به دلیل محاسبات دیگری صورت گرفته بود و ما دلیل ورود آل خلیفه به این باتلاق را به خوبی درک می‌کنیم زیرا آنان مجبور بودند برای باقی ماندن در قدرت با عربستان سعودی که برای نجات دادنشان در سرکوب انقلاب مردمی مداخله کرده بود، همراهی کنند. اما اقدامات و گام‌های امروز آل خلیفه عبور از تمام خط قرمزهای منطقه است.

دکتر راشد الراشد در بخش دیگری از سخنانش درباره پیامدهای حضور رژیم صهیونیستی در بحرین هشدار داد و  گفت: حضور آشکار رژیم صهیونیستی در منطقه و عادی سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با این رژیم را نمی‌توان انتخاب این کشورها دانست زیرا آنان اراده‌ای از خود ندارند، باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه دفعتا و بدون مقدمه چینی صورت گرفت در حالی که پروسه‌های لازم برای این اقدام که ممکن بود ۱۰ الی ۲۰ سال به طول بیانجامند طی نشدند و ناگهان مشاهده کردیم که صهیونیست‌ها وارد منطقه شده‌اند به آنان شناسنامه می‌دهند و انواع تسهیلات لازم برای تاسیس موسسات امنیتی و جاسوسی در پوشش فعالیت‌های اقتصادی را در اختیارشان قرار می‌دهند. آل خلیفه با امکاناتی که در اختیار صهیونیست ها قرار داده  وارد مرحله بسیار خطرناکی شده است که پیامدهای آن گریبان تمام منطقه را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم منطقه مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، ادامه داد: هدف  صهیونیست‌ها از حضور در منطقه مطمئنا اجرای برنامه‌های توسعه و خدماتی برای مردم منطقه و بالا بردن سطح فن آوری‌های مهندسی و علمی نیست زیرا تمام مردم منطقه مخالف عادی سازی روابط کشورهای خود با این رژیم هستند. صهیونیست‌ها برای به راه انداختن جنگ و دست زدن به اقدامات تجاوزکارانه علیه کشورهای منطقه به اینجا آمده‌اند و ممکن است در روزهای آینده شاهد تحولات بزرگی در این زمینه باشیم.

این معارض سرشناس بحرینی در پایان تاکید کرد: صهیونیست‌ها به منظور نفوذ و هیمنه بر منطقه و از همه مهمتر رویارویی با ایران وارد منطقه شده است زیرا آنان ایران را تنها منبع اصلی و جدی تهدید برای وجود خود می‌دانند. ایران همواره اعلام کرده است که ما کشورهای منطقه می‌توانیم با تکیه بر فرزندانمان امنیت این منطقه را فراهم کنیم اما کشورهای نامشروع حاشیه خلیج فارس تمام این پیام ها را نادیده می‌گیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    مردم مجاهد و عزیز بحرین ، باید نقش فعال و بارزتری ، در مقابله با طرح های اسرائیل داشته باشند ، آسوده نگذارند ، اینها را ، پیروزی نهائی از آن شما مردم است و حمایت مسلمانان مثل مردم ایران که قلوبشان با شماست و همچنین سرزمین محور مقاومت که حتی مردم افریقا هم همصدا و همنوا هستند . همراه شماست . دشمن ذلیل شما بسیار ضعیف هست . علیرغم ظاهر عوامفریب . انشاءالله بزودی شاهد آزادی زندانیان سیاسی و بحرین باشیم . بحول قوه الهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس