کد خبر 1339979
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
وزیر آموزش و پرورش: نباید رعایت پروتکل‌ها در مدارس نادیده گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا الزامی است و نباید پروتکل‌ها را در کلاس های حضوری به واسطه واکسیناسیون نادیده گرفت.

به گزارش مشرق،  یوسف نوری در مراسم افتتاح یک مدرسه دخترانه ۹ کلاسه واقع در روستای اسماعیل آباد تبادکان که با مشارکت افراد نیکوکار ساخته شده است، اظهارداشت:شعار این دولت، مردمی بودن برای ایجاد عدالت است و بر همین اساس، ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم می تواند به نزدیک شدن به عدالت در کشور کمک کند.

وی افزود: در سفر به مناطق مختلف کشور و استان خراسان رضوی وضعیت موجود و میزان کاستی‌ها سنجیده ‌می‌شود تا با برنامه ریزی، این بخش‌ها به سرانه مناسب کشوری برسد. اگر ساخت فضاهای آموزشی در مناطق کمتربرخوردار صورت گیرد در آینده شاهد خواهیم بود که از این مناطق افراد، کارآفرین و بسیاری از مسوولان آینده کشور بیرون خواهند آمد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال ۱۳ هزارو ۴۵۰ کلاس و فضای آموزشی افتتاح شد که بیش از ۵۰ درصد آنها با مشارکت افراد خیر اندیش و نیکوکار صورت گرفت.

نوری تاکید کرد:با تعریف منابع پایدار می‌توان برای رسیدن به سرانه کشوری اقدام کرد و این در حالی است که در بودجه سال آینده نیز ردیف هایی دیده شده تا عدالت بین فضاهای آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در اختیار وزارت قرار دارد، کفایت ساخت و تجهیز مدارس را نمی‌کند ولی با مشارکت افراد خیّر این کار شدنی است. همچنین با استفاده از ظرفیت مسوولیت اجتماعی که قانون برای بسیاری از شرکت ها در نظرگرفته می توان درصدی از درآمد این شرکت‌ها را به آموزش و پروش اختصاص داد.

وزیر اموزش و پرورش گفت: با حمایت دیگر نهادهای دولتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یا بانک‌های کشور، می‌توان در افزایش سرانه آموزشی کشور اقدام موثری انجام داد.

گفتنی است؛ دبیرستان دخترانه " زنده یاد دکتر محمدتقی صراف"با زیربنای هزارو ۳۰۰ مترمربع دارای ۹ کلاس درس است که با صرف اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در منطقه‌ی اسماعیل آباد مشهد احداث شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس