ائتلاف سعودی بار دیگر مرکز ارتباطی یمن را هدف قرار داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یمن از هدف قرار گرفتن ساختمان مخابرات یمن در صنعا توسط جنگنده های متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های یمن، مهندس «مسفر النمیر» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یمن امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری که در محل این ساختمان هدف قرار گرفته برگزار شد، اظهار داشت: این ساختمان سحرگاه امروز (دوشنبه) توسط جنگنده های دشمن متجاوز هدف قرار گرفت و تخریب شد.  

وی با اشاره به اینکه این حمله موجب نابودی کامل تجهیزات فنی این ساختمان و قطع خدمات ارتباطات بین المللی شد، گفت: این اقدام نیروهای متجاوز ائتلاف در زمره جنایات جنگی است و از جامعه بین‌المللی و همه سازمان‌های بین‌المللی می خواهیم تا وظایف خود را برای توقف حملات هدفمند نیروهای ائتلاف به سیستم مخابراتی یمن انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یمن در این کنفرانس خبری ادعای نیروهای ائتلاف و رسانه های وابسته به آنها مبنی بر استفاده از ساختمان های شرکت مخابرات و فناوری در صنعا برای مقاصد نظامی را تکذیب کرد و گفت: این مراکز در خدمت ارتباطات بین المللی و مردم یمن است.

ائتلاف سعودی بار دیگر مرکز ارتباطی یمن را هدف قرار داد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یمن در بیانه‌ای اعلام کرد که متجاوزان آمریکایی، سعودی و اماراتی ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه) مصادف با ۱۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی، ساختمان شرکت ارتباطات بین المللی یمن در «الجراف الغربی» در شهرستان «الثوره» را طی دو حمله بمباران کردند که منجر به تخریب کامل ساختمان آن و همچنین آسیب شدید به ساختمان مجاور ساختمان شد.  

پیش از این نیز جنگنده‌های متجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان در ۲۱ ژانویه دفتر مخابرات در الحدیده را طی چندین حمله هدف قرار دادند که منجر به قطع چند روزه اینترنت و خدمات ارتباط بین‌المللی در یمن شد اما با تلاش کارکنان محلی بازسازی و به مدار خدمات بازگشت.  

در همین پیوند سرتیپ « یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: آنچه ائتلاف متجاوز سعودی، امارات و آمریکا درباره استفاده نیروهای مسلح از اماکن غیرنظامی برای مقاصد نظامی ادعا می کند صحت ندارد و فقط یک امر آشکار برای توجیه هدف قرار دادن تاسیسات غیر نظامی و شهروندان است.

وی با بیان اینکه هدف قرار دادن تاسیسات غیر نظامی و وزارتخانه ها اهداف دشمن را برای شکستن اراده مردم محقق نمی کند، تاکید کرد که این حملات بدون پاسخ نخواهد بود و نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن متعهد به پاسخ به اقدام متجاوزان برای هدف قرار دادن تاسیسات غیر نظامی و وزارتخانه های غیرنظامی هستند.

به نوشته رسانه‌های یمن، ائتلاف متجاوز سعودی در مرحله جدید حملات خود ساختمان‌های وزارتخانه‌های این کشور را هدف قرار می‌دهد که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور در موج حملات آن‌ها تاکنون ۵۰۰ شهروند غیرنظامی یمن شهید و مجروح شده‌اند.  

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    2 0
    یمن هم ساختمان ارتباطان اونا رت بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس