رئیس پلیس فتا: مراقب لینک آلوده تحت عنوان سامانه سهام عدالت باشید

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت بابت عملکرد سال ۹۹ را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، در مورد اینکه سود سهام عدالت از چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: سود سهام عدالت تا پایان اسفند ماه امسال پرداخت می‌شود، سود سهام عدالت به تدریج از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی در مورد این که پرداخت سود سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود، افزود: نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد، اما می‌توان گفت، تا آخر اسفند ماه سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مراقب پیامک سهام عدالت با لینک آلوده باشید

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در حال حاضر ۴۹ میلیون سهام عدالت هستند که بر اساس زیرساخت های فراهم شده در این شرکت، سود آنها بعد از وصول از شرکت‌های سرمایه پذیر تا آخر اسفند ماه امسال به حساب ذینفعان واریز خواهد شد.

وی در مورد اینکه تاکنون چه میزان از سودهای سهام عدالت وصول شده، ‌گفت: تا این لحظه هیچ یک از شرکت‌های سرمایه پذیر سود سهام عدالت را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌است، البته تعدادی از شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، سود کرده و سود خود را به حساب سازمان خصوصی‌ سازی واریز کرده‌اند.

باغستانی تاکید کرد: تاکنون دو نامه به شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت ارسال شده و از آنها خواسته‌ایم که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ خود را سریع‌تر به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند و بعد از آن این سودها را تجمیع و به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز کنیم.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همان گونه که سال گذشته نیمی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ قبل از عید و نیمی از آن به بعد از عید واریز شد، احتمالاً امسال هم واریز سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد شد، البته اگر همه سودها در اسفند ماه سال جاری وصول شود، بلافاصله از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذینفعان واریز می‌شود.

وی در مورد این که قبلا گفته شده بود سود سهام عدالت از اول اسفندماه واریز می‌شود، افزود: وزیر اقتصاد بعد از جلسه شورای عالی بورس با حضور نماینده اتاق تعاون و سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد، سود سهام عدالت تا آخر اسفند ماه واریز می‌شود، اما زمان خاصی برای آغاز واریز سود اعلام نکرد، در عین حال همه ما تلاش می‌کنیم، سود ۳۶ شرکت بورسی را دریافت و به حساب ذینفعان واریز کنیم.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالتی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارد، مبلغی در حدود ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود. 

باغستانی ادامه داد: دولت از ابزار حاکمیتی استفاده می‌کند که سودسهام‌عدالت هر چه زودتر وصول و واریز شود و مانند سال گذشته نباشد که برخی از شرکت‌ها مانند مخابرات سودسهام‌عدالت را ندهند، در این زمینه سازمان خصوصی سازی طرح شکایت علیه مخابرات انجام داده و پرونده در جریان است.

باغستانی در پاسخ به این پرسش که قرار بود طرحی مصوب شود که زمان ۸ ماه که بعد از مجمع شرکت‌های سهامی عام که فرصت دارند، کاهش یابد،‌ گفت: طبق قانون تجارت این زمان در نظر گرفته شده و شرکتها ۴ ماه فرصت دارند که بعد از پایان سال مالی مجمع عمومی برگزار کنند و اگر سودی در مجمع عمومی تصویب شد، هشت ماه بعد از آن فرصت دارند که این سود را به حساب سهامداران و ذینفعان واریز کنند و عملاً شرکت‌ها یک سال فرصت دارند تا سود عملکرد سال مالی خود را به حساب ذینفعان واریز کنند.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا حتماً سهامداران عدالت باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام، ثبت نام کنند، گفت: کسانی که عضو سجام هستند و یا کسانی که در سامانه سهام عدالت، اقدام به ثبت شماره شبای خود کرده اند، سودشان را دریافت خواهند کرد.

وی در مورد تغییر شماره شبای بانک های ادغامی مانند انصار و مهر اقتصاد در بانک سپه اظهار داشت: این شرکت به صورت متمرکز اقدام به تغییر شماره شبای بانک های ادغامی کرده است به طوریکه شماره شبای آنها اصلاح شده و سهامداران این بانک نیازی به تغییر شماره شبای خود ندارند.

باغستانی در مورد سود سهام عدالت متوفیان نیز گفت: قرار است به صورت یکپارچه سهام آنها برای ورثه تقسیم شود و این انتقال به صورت قهری صورت می‌گیرد و ورثه آنها در آینده سود را دریافت خواهند کرد .

مدیرعامل سمات اضافه کرد: کسانی که سال قبل سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند، نیازی به مراجعه ندارند، اما اگر در سال گذشته شماره شبای حساب بانکی آنها مسدود بوده و به هر دلیلی سود مربوط به عملکرد سال ۹۸ در سال گذشته نگرفته‌اند، باید به سامانه سجام و یا سایت ‌سهام‌ عدالت مراجعه کنند و شماره شبای معتبر خود را ثبت کنند. 

وی در مورد اینکه چه تعداد از شرکتهای بورسی و فرابورسی امسال سود خود را به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام سود سهام واریز کرده‌اند،‌گفت: ۲۶۱ شرکت سود سهام خود را به شکل متمرکز و با اطلاعات سامانه سجام واریز کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس