استان بحرین در ایران

یک فعال سیاسی بحرینی تأکید کرد که آل خلیفه با کمک آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش می کند که جنبش مطالبه‌گری مردم بحرین را منحرف و مخدوش کند.

به گزارش مشرق، «ابراهیم المدهون» فعال سیاسی بحرینی از آگاهی رهبری و مردم بحرین که تمام تلاشهای رژیم آل خلیفه و متحدانش را ناکام گذاشتند، قدردانی کرد.

المدهون در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تأکید کرد که آل خلیفه با کمک کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش می کند که جنبش مطالبه‌گری مردم بحرین را منحرف و مخدوش کند.

بیشتر بخوانید:

آیت الله عیسی قاسم:ایستادگی دربرابر سازش با اسرائیل وظیفه سنگین هر مسلمانی است

وی در واکنش به گذشت ۱۱ سال از انقلاب بحرین، جنبش مطالبه‌گری این کشور را یک جنبش ضروری عنوان کرد که برای تغییر واقعیت حکومت مبتنی بر دیکتاتوری در بحرین، الزامی است.

این فعال بحرینی تأکید کرد، حکومت بحرین برخاسته از کودتای حاکم این کشور علیه قانون اساسی و منشوری است که در فوریه ۲۰۰۱ ملت بحرین با ۹۸.۴% از آرای خود، آن را امضا کرده بودند تا این کشور به صورت مسالمت‌آمیز، به سمت دموکراسی حرکت کند و حاکم (پادشاه) تمام قوای مقننه، مجریه و قضاییه را در دست خود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف از این منشور این بود که بحرین وابسته به خارج نباشد، خاطر نشان کرد، بر اساس این منشور، از مصادره تصمیم حاکمیتی جلوگیری می‌شد، ولی در حال حاضر، این مسئله به آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی سپرده شده است.

المدهون با اشاره به اینکه «ما به جنبش خود تا تحقق مطالبات مردم ادامه خواهیم داد»، تصریح کرد، هر چند که این مسئله دشوار است، ولی با گامهای استوار و با رهبری آیت الله شیخ عیسی قاسم، در حال حرکت است.

درباره تأثیر انقلاب بحرین دربر ملا کردن ادعاهای واهی آل خلیفه مبنی بر انقلاب «فرقه‌ای» و «تروریستی» ، این فعال بحرینی گفت: رژیم بحرین عمداً با کمک کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و اسرائیل و کشورهای خلیج فارس، جنبش مطالبه‌گری مردمی را از طریق رسانه ها تحریف می‌کند، اما آگاهی رهبری و مردم [بحرین]، تمام تلاشهای رژیم و هم پیمانانش را ناکام گذاشت».

وی ادامه داد، ملت و رهبری یمن توانستند اصول و پاکی انقلاب را حفظ و نگاه مردم جهان را جلب کند، انقلاب بحرین نیز به یکی از آگاهترین و پاکترین انقلابهای موسوم ه «بهار عربی بدل شد که رژیم آل خلیفه و همپیمانانش را در محافل بین‌المللی به درد سر انداخت و حمایت آزادگان جهان و نهادهای حقوق بشری را جلب کرد».

المدهون درباره تاکتیکهای بحرین برای سرکوب انقلاب خاطر نشان کرد، تاکتیک‌های این رژیم، تهی کردن محتوای انقلاب است که با رفع مطالبات جزئی صورت می‌گیرد که پاسخگوی خواسته‌های مردم نیست. این مسئله در انقلاب های گذشته اتفاق افتاد که آخرین مورد آن جنبش سال ۱۹۹۴-۱۹۹۹ بود.

وی در پایان تأکید کرد که مخدوش کردن یا سرکوب انقلاب نیز یکی دیگر از حریه‌های رژیم آل خلیفه است، ولی آگاهی و بصیرت رهبران انقلاب از جمله شیخ علی سلمان و آیت الله عیسی قاسم، تضمینی برای عدم مصادره یا نابودی انقلاب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    مردم بحرین با انقلاب نطامی تصرف پادگان‌ها وپاسگاه ها به‌ انقلاب مد نظر خود برسند آن‌ اگر از طرف کشورهای حامی انقلاب بحرين حمايت شوند
  • DE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    آل‌خلیفه با کمک غرب، در پی منحرف کردن انقلاب بحرین است. زور غرب نمیرسه انقلاب بحرین را منحرف کنه .برای منحرف کردن هر انقلابی و کج کردن سر آن به طرف امپریالیسم امریکا چند تا اصلاحطلب کافیست .چنان آیه و حدیث جعل میکنند که انگار نوکری امریکا و کفش لیسی انگل لیس جزو فرائض دینیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس