کد خبر 1339519
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۱
آمریکا یک محموله نظامی دیگر به اوکراین تحویل داد

سفارت آمریکا در کی یف روز یکشنبه اعلام کرد، یک محموله دیگر مهمات نظامی این کشور به اوکراین تحویل داده شده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری "تاس"، سفارت آمریکا در اوکراین در توییتی با انتشار تصاویر کمک‌های نظامی به اوکراین نوشت: ۲ فروند هواپیما حامل کمک‌های فوری آمریکا برای تقویت توانایی دفاع اوکراین صبح یکشنبه وارد کی یف شدند. این محموله‌ها بخشی از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا است که اخیراً با آن‌ها موافقت شده و شامل مهمات و نارنجک‌های شانه‌ای می‌شود. "

آمریکا تاکنون ۱۵ فروند هواپیما با محموله‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده و سفارت این کشور در کی یف آن‌ها را تایید کرده است. واشنگتن اعلام کرده که در مجموع ۴۵ فروند هواپیما با محموله‌هایی نظامی برای ارتش اوکراین ارسال خواهد کرد. 
دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین هفته گذشته گفت که کشورهای شریک، کمک نظامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به کی یف ارائه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، واشنگتن و متحدانش مدعی‌اند تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب‌الوقوع مسکو به کی یف است. 

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود. 

روسیه همواره در فهرست خواسته‌های امنیتی خود که آذرماه به ایالات متحده ارسال شده بود، خواستار توقف هر گونه رزمایش ناتو در نزدیکی مرز روسیه شده بود. همچنین مسکو خواهان خروج ناتو از اروپای شرقی است. بسیاری از این درخواست‌ها از سوی غربی‌ها مورد بی‌اعتنایی و انتقاد قرار گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس