تأکید گروه مغربی بر لغو توافق خدمات هوایی با تل‌آویو

جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی مغرب تأکید کرد که پارلمان این کشور باید پیش نویس توافق خدمات هوایی با رژیم صهیونیستی را رد کند.

به گزارش مشرق، گروه موسوم به «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و ضد التطبیع» (جبهه مغرب برای حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی)  نامه سرگشاده به پارلمان این کشور ارسال و بر حمایت مجدد از مردم فلسطین تأکید کرد.

روزنامه العربی الجدید ضمن نقل این نامه گزارش داد، دولت مغرب، پیش‌نویس قانون شماره ۷۴۲۱ را برای تصویب توافقنامه مربوط خدمات هوایی به پارلمان ارجاع داده است و این نخستین توافق با رژیم صهیونیستی است که به پارلمان مغرب ارائه می‌شود.

این گروه مغربی تأکید کرد، پارلمان باید این لایحه را رد کند؛ چرا که مسئله آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی، مسئله اصلی ملت مغرب باقی خواهد ماند؛ ملتی که طی ۷۳ سال گذشته، حامی حقوق ملت فلسطین برای استقلال، بازگشت آوارگان، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بوده و از مبارزات آزادیخواهانه و عادلانه جهان حمایت کرده است.

این گروه از نمایندگان مغرب خواست که موضوع فلسطین و مواضع قاطع مردم مغرب در قبال آن را یادآوری کنند؛ مواضعی که جبهه حمایت از فلسطین آن را بیان کرده و در راستای مبارزه با انواع آشکارسازی روابط است.  این جبهه مغربی، متشکل از ۱۵ گروه سیاسی، حقوقی و سندیکیی است.

دولت مغرب در سوم فوریه جاری، لایحه ای را برای تصویب توافقنامه خدمات هوایی با رژیم صهیونیستی به پارلمان فرستاد. در این توافقنامه تأکید شده است که «مغرب و اسرائیل باید اقدامات مناسبی را برای کاهش هرگونه تبعیض و رقابت ناعادلانه در حقوق مندرج در توافق انجام دهند».

بر اساس این توافق، مسئولان هواپیمایی هر یک از طرف های قرارداد، باید اطلاعات مربوط به حمل و نقل را در اختیار مسئولان هواپیمایی طرف دیگر قرار دهند. این توافق شامل بندهای مربوط به معافیت متقابل از عوارض گمرکی و هزینه‌های بازرسی و مالیاتهایی است که به هزینه خدمات ارائه شده در هواپیما مربوط نمی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس