کد خبر 1339174
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
یمن نمایه

چهار فرمانده ارشد وابسته به ائتلاف سعودی از این ائتلاف جدا شدند و به سمت صنعاء بازگشتند.

به گزارش مشرق، صنعاء از چهار فرمانده ارشدی که جبهه‌های ائتلاف سعودی را رها کرده و در چارچوب عفو عمومی به صفوف ملی بازگشتند، استقبال کرد.

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، این چهار نفر عبارتند از: سرهنگ «طاهش السنه» فرمانده گردان سوم از تیپ موسوم به گارد مرزی در جبهه «الیتمه»، سرهنگ «جمال ناجی علهان» فرمانده گردان از تیپ ۵۵ در جبهه «الکساره»، سروان «عبدالاله احمد الحطبانی» فرمانده گردان از تیپ ۱۵۵ در جبهه الیتمه و سروان «عبدالحکیم ناجی عیضه» افسر ستاد تیپ دوم گارد مرزی در جبهه الیتمه.

بیشتر بخوانید:

۲۹۰ مورد نقض آتش بس در الحدیده

این فرماندهان پشیمان از موضع سران دولت نجات ملی یمن در تشویق به بازگشت افراد فریب خورده و نیز صدور عفو عمومی قدردانی کردند. آنها همچنین امثال خود را به غنیمت شمردن فرصت، بازگشت به صفوف ملی و ترک مزدورانی که وطن را به بهای ناچیز فروختند، فراخواندند.

چندی پیش، «ریاض صلاح بلذی» از مسئولان منطقه پنجم نظامی صنعا در اظهاراتی اعلام کرد، از زمانی که صنعا فرمان عفو عمومی صادر کرده ۱۶ هزار نظامی از ائتلاف متجاوز جدا شده‌اند و هزاران نفر از این «فریب خوردگان» قصد بازگشت به سمت صنعا را دارند.

بلذی این را هم گفت که نیروهای صنعا مسئولیت تأمین امنیت بازگشت افراد فریب خورده تا رسیدن آنها به شهرها و روستاهایشان را بر عهده‌دارند. فرمان عفو عمومی فرصتی است که باید قبل از آنکه فرصت از دست رود، از آن استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده بود «دلایل جدایی نظامیان از صفوف ائتلاف متجاوز متعدد است اما بارزترین آنها رفتار بد افسران سعودی و اماراتی و اهانت‌های آنها درکنار اهمال پزشکی در قبال مجروحان و قطع چند ماهه حقوق‌ آنهاست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    اینها نشانه پیروزی قریب الوقوع ملت یمن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس