کد خبر 1339124
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
این نوع سردرد نشانه ابتلا به اُمیکرون است!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مدت زمان انتقال سویه اُمیکرون از بیماران مبتلا به دیگر افراد توضیحی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، دکتر سید محمد علوی در خصوص مطالب منتشرشده مبنی بر انتقال بیماری از مبتلایان به اُمیکرون تا ۲۵ روز، اظهار کرد: متاسفانه برخی از دوستان مقاله‌ای را می‌خوانند و روز بعد آن را منتشر می‌کنند که این مساله موجب انتشار اخبار نادرست می‌شود. احتمال دارد ۲۰ روز طول بکشد تا ویروس از بدن یک فرد بیمار دفع شود، اما ویروس اُمیکرون پس از پنج روز توانایی سرایت از بیمار به افراد دیگر را ندارد.

وی افزود: برای انتقال بیماری، وجود ویروس به تنهایی کافی نیست بلکه ویروس باید قابلیت سرایت را نیز داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین وضعیت بیماری در استان خوزستان گفت: از ابتدای بروز همه‌گیری کرونا تاکنون ۵۶۹ هزار و ۷۸۷ خوزستانی به کرونا مبتلا شده‌اند. در ۲۳ بهمن‌ماه نیز یک هزار و ۴۶۳ بیمار شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن ۹۷۳ بیمار کمتر شناسایی شده است.

وی افزود: در این روز ۱۱۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده‌اند که نسبت به روز قبل از آن ۱۸ مورد بستری کمتری داشتیم.

علوی گفت: در مجموع در روزهای گذشته ۲ هزار و ۵۰ بیمار بهبود یافتند که سیر افزایشی داشته است. در مجموع تعداد کل بهبودیافتگان، ۵۲۶ هزار و ۵۳۲ نفر است؛ خوشبختانه میزان بهبودی در خوزستان ۹۷.۵ درصد است یعنی ۹۷.۵ درصد بیماران خوزستانی بهبود می‌یابند.

وی بیان کرد: ۲۹ هزار و ۷۵۳ نفر از این بیماران در حال سپری کردن ایام قرنطینه خانگی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۰۲ دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است؛ بر این اساس پوشش نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۶ درصد و نوبت دوم ۷۱.۶ درصد است. پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال نیز حدود ۲۷ درصد است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص مرخصی بیماران شاغل نیز افزود: در گذشته ایام مرخصی این افراد دو هفته بود تا در محل کار حاضر نشوند و موجب انتشار بیماری نشوند، اما با توجه به اینکه دوره بیماری در سویه اُمیکرون کوتاه‌تر است، این مدت به پنج روز تقلیل یافته است بنابراین مبتلایان به بیماری از زمان مثبت شدن تست باید پنج روز در منزل بمانند و در محل کار حاضر نشوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس