خدمت سربازی نمایه سرباز نمایه سربازان نمایه

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت : اصلاح قانون سربازی یا تعیین تکلیف مشمولان غایب باید با بررسی‌های متعدد و کار کارشناسی انجام شود و نظر ستادکل نیروهای مسلح هم دراین باره اخذ شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره سربازی، اظهار داشت: مصوبات بودجه نباید به گونه‌ای باشد که قوانین دائمی تغییر کند و دستکاری شود، البته گاهی‌ اوقات این مسئله اجتناب‌ ناپذیر است.

ببینید:

فیلم/ وضعیت سربازی نخبگان چگونه است؟

وی بیان کرد: بر این اساس، کمیسیون تلفیق بودجه اخیرا مصوب کرد که مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، در سال آینده می‌توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کرده و معاف شوند. ارائه چنین پیشنهاداتی ایراد ندارد اما نباید مصوبات بودجه با قوانین دائمی تعارض داشته باشد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح قانون سربازی یا تعیین تکلیف مشمولان غایب باید با بررسی‌های متعدد و کار کارشناسی انجام شود. لازم است نظر کارشناسان ذیربط و صاحب‌نظران به ویژه مسئولان نیروهای مسلح در این باره اخذ شود. اگر نظر نیروهای مسلح درباره مصوبات مربوط به خدمت سربازی منفی باشد، مجلس شورای اسلامی هم باید به این موضوع توجه کند و مصوبه‌ای را به تصویب برساند که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مورد پذیرش باشد.

غضنفرآبادی درباره خرید خدمت سربازی، گفت: برای افرادی که نتوانستند فرصت حضور در خدمت سربازی را داشته باشند و سالیان سال است که از حضور در خدمت سربازی غیبت داشتند، باید مصوباتی در نظر گرفته شود تا تعیین تکلیف شوند.

وی متذکر شد: متاسفانه انتظاراتی شکل گرفته است مبنی بر اینکه هر فردی که غیبت سربازی داشته باشد، ممکن است پس از سال‌ها قانونی به تصویب برسد و معاف شود یا آنکه بتواند خدمت سربازی را خریداری کند. ما نباید قوانینی به تصویب برسانیم که باعث شود برخی از افراد در خدمت سربازی حضور پیدا نکنند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از افراد ممکن است بیش از ۱۰ سال از خدمت سربازی غیبت کرده باشند و حتماً باید تکلیف این افراد روشن شود. برای مثال فردی که ۴۰ ساله و دارای چند فرزند است و هنوز به خدمت سربازی نرفته، باید سازوکاری برای تعیین تکلیف خدمت سربازی وی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با این مسئله موافقم که مشمولان دارای چند فرزند که سن بالایی هم دارند، بتوانند کارت معافیت دریافت کنند. البته باید شرایطی فراهم شود که این افراد بتوانند خدمت سربازی را خریداری کنند، نه اینکه کارت معافیت سربازی به صورت رایگان به آنان داده شود.

وی درباره جو کلی مجلس شورای اسلامی نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان دارای حداقل ۳۰ سال سن و دو فرزند، گفت: اگر این مصوبه به همین صورت باقی بماند و قرار بر این باشد که کارت معافیت به این افراد به صورت رایگان داده شود، با آن مخالفت خواهم کرد اما به خرید خدمت سربازی رأی می‌دهم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 9
    کسی که 40 سالش است و سربازی نرفته و زن و فرزند دارد فرزندش را دو بار سربازی ببرید به جای باباش هم خدمت کند ا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس