کد خبر 1339089
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
«ساعت صفر» جنگ روسیه و اوکراین نزدیک است؟

اوکراین باید به پیامدهای تلاش‌های جنگ افروزانه آمریکا برای کی‌یف توجه داشته باشد.

به گزارش مشرق، آمریکا بر طبل جنگ در اوکراین، می‌کوبد و برای تحقق آن در حال تحریک مسکو و کی‌یف است.

آیا منطقه به «ساعت صفر» نزدیک می‌شود؟ آیا قرار است یک جنگ تمام عیار بین روسیه و اوکراین در بگیرد؟ آیا آمریکا و ناتو در صورت حمله روسیه به اوکراین، وارد عمل می‌شوند؟ و از همه مهم‌تر آیا «ولادیمیر پوتین»، دستور حمله را صادر می‌کند؟

ببینید:

فیلم/ گاف جدید و عجیب بایدن

خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» مدعی شده حمله روسیه به اوکراین ممکن است سه‌شنبه آغاز شود.

به دنبال درخواست «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از شهروندان این کشور برای خروج از اوکراین، دولت ژاپن و انگلیس نیز از شهروندانشان خواستند اوکراین را ترک کنند.

تنش و اختلافاتی که میان روسیه و اوکراین ایجاد شده عامل خارجی دارد و این عامل جز آمریکا نیست.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر درباره بحران اوکراین، گفته «حمله سریع به کی‌یف یک اقدام محتمل است.»

وی هشدار داده «اتباع آمریکا در اوکراین باید ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کنند.»

اوکراین نیز از روسیه خواسته تا ظرف ۴۸ ساعت درباره فعالیت‌های نظامی خود توضیح دهد.

روسیه آماده شدن برای حمله به اوکراین را رد کرده و کشورهای غربی را به تضعیف امنیت منطقه با گسترش ناتو به سمت مرزهایش متهم می‌کند.

در همین حال «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گزارش‌های روز جمعه درباره «تهاجم قریب‌ الوقوع» روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرد و آن را «کارزار اطلاعات نادرست گسترده»، علیه روسیه خواند.

به گفته وی، «فضا سازی کاخ سفید آشکارتر از همیشه است؛ آنگلوساکسون‌ها به جنگ نیاز دارند؛ به هر قیمتی که شده است؛ تحریکات، اطلاعات نادرست و تهدید روش‌های مورد علاقه برای حل مشکلات آن‌هاست.»

همه آنچه اشاره شد اخبار و گزارش‌هایی درباره بحران اوکراین است که نشان از وقوع یک جنگ دارد؛ اما کافی است به تحولات منطقه با دقت بیشتر نگریست تا به ابعاد و عمق آن پی برد.

البته نباید هیچ احتمالی را دور از ذهن داشت، اما شواهد و قرائن و تحرکاتی که از سوی روسیه در زمینه نظامی دیده می‌شود، نشان از جنگ نیست.‌

می‌توان سناریوهایی برای بحران اوکراین در نظر داشت که البته بیشتر این سناریوها از سوی مقام‎ها و رسانه‌های آمریکایی و غربی مطرح می‌شود.

اما آنچه در صحنه واقعیت وجود دارد این است که روسیه تمایلی به جنگ ندارد و دوری مسکو از وقوع جنگ منطقی و معقول است.

رسانه‌های پر تعداد غربی به شدت سعی خواهند کرد تا تحولات و اتفاقات را وارونه جلوه دهند؛ همین کاری که هم اکنون نیز در حال انجام آن هستند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز به همتای اوکراینی خود درباره حمایت قاطع واشنگتن از کی‌یف در برابر مسکو وعده داده و گفت «هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین با پیامدهای سریع، شدید و یکپارچه مواجه خواهد شد.»

اما این موضع نیز بلوف است و آمریکا خود را خرج اوکراین نمی‌کند؛ در صورت وقوع جنگ احتمالی بین روسیه و اوکراین، آمریکا و ناتو در حمایت از کی‌یف وارد عمل نخواهند شد.

«بایدن» در شرایطی نیست که بخواهد خود را مقابل روسیه قرار دهد.

آمریکا تنها در فکر آن است تا با تحریکات خود دو کشور روسیه و اوکراین را به جان هم بیندازد و آتش افروزی کند.

جنگ افروزی آمریکا در منطقه، معادلات را به هم می‌ریزد به گونه‌ای که درگیر بحرانی خواهد شد که بر روند مناسبات اقتصادی تاثیر منفی خواهد گذاشت و امنیت کل منطقه را تخریب خواهد کرد.

در این میان، اوکراین به ویژه مردم آن باید نقش مثبت خود را در این بحران بازی کنند؛ نه تنها منطقه بلکه دنیا نیاز به آرامش دارد و هر جنگی که در بگیرد، نظام سلطه از آن بهره خواهد برد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمد بن ابراهیم IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    3 8
    بسم الله الرحمن الرحیم جهانیان بی صبرانه منتظر عکس العمل شدید ایالات متحده به عنوان منجی اکراین هستند.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      3 6
      منظورت از جهانیان همون اوکراینی ها و ساکنین کمپ تیرانا هست دیگه!!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      4 10
      بسم الله الرحمن الرحیم، جهانیان بی صبرانه منتظر پیوستن الباقی اوکراین به سرزمین مادری یعنی روسیه هستند و در این راه به امید حق شاهد مالیده شدن پوز یانکی‌های گاوچرون و اوکراینی های نوکر به خاک خواهیم بود!!! و من الله توفیق برادر پوتین!!!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    7 2
    انگلیس و امریکا از یک طرف و روسیه از طرف دیگر، بزودی اروپایی ها را گاز انبری میکنند. روسیه و آمریکا متحد دیرین در پشت پرده
  • نقی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    4 7
    پوتین در دو راهی استتعفای همیشگی از قدرت و یا آتش افروزی هزینه آور برای روسیه گیر کرده، و واقعاً در یک باز دو سر باخت، مجبور است روزهای تلخی برای آینده روسیه، رقم بزند. بدون تعصب، نگاه کنید به تولید ناخالص بیست سال اخیر روسیه و مقایسه آن با چین و ترکیه و کشورهای کوچکی مثل ایتالیا و اسپانیا ! - آمارها نشان می دهد کشور محترم بی خدایان، در مسیر خدایگان جدیدتری هستند !
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      9 1
      اینطور نیست چون هم روسیه وهم اوکراین میدانند تصمیمات آنها گروگان آمریکا و اروپا هستند چراکه اوکراین خوب میداند پشتیبانی آنها محال است . آمریکا میداند باتوجه به بافت جمعیتی اوکراین نباید انتخابات آینده اوکراین با پیروزی مخالفان جنگ اوکراینی تمام شود پس این تشنج بازنگشتن اوکراین به سمت همسایه قدرتمند خودرا تعقیب میکنند . انقلابهای رنگی چون تصنعی هستند بسرعت به جای وحالت اول خود برمیگردند مگرباتشنج مصنوعی که هدف آمریکاست .
  • آزادیخواه AT ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    9 0
    اگر روسیه به اوکراین حمله کند»من بنام(بعنوان) یک آزادیخواه بطور داوطلبانه در کنار مردم این کشور به دفاع خواهم پرداخت و تا بیرون کردن ارتش متجاوز روسیه،اوکراین را ترک نخواهم کرد»من نه طرفدار غرب هستم و نه شرق»»روسها بیشترشان ذاتا آدمهای گستاخی هستند که از رفتار و گفتارشان میشود فهمید،و از چند نفر روس هم اینرا شنیدم/،این کشور قرنهاست همین سیاست تهاجمی و گرفتن خاک دیگر کشورها را دنبال میکند،(برای همین از نظر وسعت بزرگترین کشور دنیاست)،»روسیه حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر از خاک ایران را تصرف کرد و بیشتر منطقه قفقاز که مال ایران بود،با زور از ایران گرفت//روسیه شرق کشور مولداوی/چند جزیرۀ ژاپن/بخشی از جنوب ترکمنستان که مالِ ایران بود/استان کالینگراد که مالِ آلمان بود و در جنگ جهانی دوم،روسیه تصرف کرد/شبه جزیره کریمه اوکراین_،حالا هم دنبال بهانه است که استانهای شرقی یا تمام اوکراین را تصرف کند!... .
  • امیرمحمدخرم AF ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    4 4
    زلنسکی باید سر عقل بیآید بازیچه نشود هیچ کشوری به اندازه روسیه به نفع اوکراین نیست . از خویش دور کرده همسایه نزدیک بهتر است
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    3 3
    سلام علیکم. این فقط یک بازی از طرف امریکایی هاست که روس ها مشغول کند. مقامات روس نباید وارد این بازی شوند.
    • نقی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      3 3
      اینکه آمریکا در این بازی شریک شده، تردیدی نیست، ولی اصل ماجرا به ورشکستگی اقتصادی روسیه در مقایسه با کشورهای بسیار کوچکتر و ضعیف تر از خودش بر می گردد. اگر شرایط امروز با اواخر دوران شوروی مقایسه شود، نتایج و عواقب مشابهی را می توان انتظار داشت !
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    3 4
    پوتین معطل نکن بمب تزارروبزن وسط کیف
  • مصطفی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    5 5
    روسیه کل اروپا را می‌تواند با خاک یکسان کند و اینو ناتوی بی هویت خوب میداند خرس بدنبال عقاب خسته افتاده
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    10 8
    نوکرای روسیه و شرقگداها عجب تلاشی برای ماله کشی اشغالگری اربابشون پوتین می کنن
    • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      9 5
      از نظر عقل های کوچیک شما هرکسی غربگدا نباشه شرق را است؟
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 2
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روسها تشکیل می دهند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 2
    خوب نیمی از جمعیت اوکراین به روسی حرف می زنند و روسها در این کشور اکثریت جمیعیت را تشکیل می دهند معلوم است روسهای کشور روسیه تا حالا هم که ساکت نشسته اند باید احمق باشند و دولت مردمی به کیف باز می گرداند و شورشی ها را از کیف بیرون می اندازند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 1
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    2 0
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است
  • یک ترک IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 1
    کار اوکراین تمام است دو ماه پیش شاید می توانستیم بگوییم جنگی صورت نمی گیرد اما حالا همه کارشناسان نظامی می دانند روسیه دنبال ذوب برفها برای حمله سراسری است
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 1
    وقتی پوتین شبه جزیره کریمه را از اوکراین گرفت آمریکا و متحدانش غیر از چند تصمیم تحریم بی خاصیت اقتصادی چکار توانستند بکنند ؟ الان هم اگر روسیه اکراین را تصرف کند آمریکا هیچگونه اقدام نظامی نمی تواند بکند چون روسیه دارای تسلیحات هسته ای است و ممکن است جنگ هسته ای شروع شود تحریم اقتصادی انجام می دهد و روسیه هم تلافی می کند اگر روسیه اکراین را بحال خود رها کند و اکراین عضو ناتو شود یعنی حلقه محاصره روسیه روز به روز تنگ تر شده و گلوی روسیه روز به روز فشرده تر میشود پس روسیه دارد پیشدستی می کند و ادعا می کند که دارد از امنیت خود دفاع می کند مگر اینکه اکراین بین روسیه و آمریکا و متحدانش بیطرف بماند.
  • حسین عابدی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    1 1
    آمریکا یه شدت دوست داره تو اون منطقه جنگ بشه تا هم روسیه بره تو یه باتلاق از جنس افغانستان یا باتلاقی که خود روس ها برا آلمانی ها تو جنگ جهانی درست کردن تا روسیه تضعیف یا حتی نابود بشه از اونور هم شروع کنه به فروش اسلحه و کاسبی کنه خلاصه اگه جنگی بشه برنده ش فقط غربی ها هستن نه روس نه اکراین
  • کرمی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 1
    بنظرمن جنگ حتمی است،چون آمریکا وروسیه پشت پرده باهم بتوافق رسیده اند،روسیه اوکراین رو می بره و درعوض سوریه وعراق و...به آمریکاواسراییل داده میشه، از اون طرف هم اروپا تضعیف میشه.
  • فرزاد IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 2
    شیطان بزرگ واقعا برازنده آمریکاست آتش بیار معرکه آمریکای جنایتکاره .روسیه باید باسیاست یکی به نعل ویکی به میخ ازجنگ فرار کند چون آمریکا بدنبال تضعیف روسیه وتمام همسایگانش هست اگر جنگی دربگیرد دودش توی چشم تمام همسایگان خواهد رفت .تنها کشوری که سودخواهد کرد آمریکای شیطان است چون آنسر دنیاست هیچ گزندی به سرزمینش نمی رسد بماند هرچه تسلیحات داردنه فقط به اکراین بلکه باایجاد ترس واضطراب به کشورهای همسایه روسیه هم تسلیحات خواهد فروخت وجیبش را پر پول خواهد کرد همان بلایی که سر کشورهای عربی آورد اول عربستان را ازایران ترساند عربستان شروع کرد به خرید تسلیحات ازآمریکا .بعدعربستان را راتحریک کرد به یمن حمله نظامی کند باتشکیل ائتلاف درجنگ یمن تعداد کشورها زیاد شدند حالا شروع کردندبه خریدتسلیحات ازآمریکا وغرب .مگر جنگ حالا حالاهاتمام میشه هرچه جنگ طول بکشد نیاز به خرید تسلیحات هم بیشتر وبیشتر خواهدشد واینجافقط غربیهای بیشرف هستندبانداختن ملتها بجان یکدیگر سودهای کلان میبرند تازه بعدازجنگ دوباره با آن کشورجنگ زده ازطریق پیمانکارانشان قرارداد میبندندتاکشورشان را دوباره بازسازی کنند این یعنی سود تصاعدی .یاهمان سودمرکب .رئیس جمهوراوکراین یک هنرپیشه وکمدین هست ازسیاست هیچ چی نمیداند .خدابخیرگرداند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس