چارچوب هماهنگی شیعیان عراق: پرونده دولت جدید ظرف ۲ روز آینده بسته می‌شود

یکی از رهبران چارچوب شیعیان عراق از تعیین تکلیف پرونده تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان و دولت جدید این کشور طی دو روز آتی خبر داد.

به گزارش مشرق، علی الفتلاوی، از رهبران چارچوب شیعیان عراق امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شفق نیوز با اشاره به موضوع تشکیل دولت جدید کشورش اظهار کرد: دو روز آتی برای مواضع احزاب سیاسی در خصوص پرونده تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان و دولت جدید تعیین کننده است.

وی گفت: پس از آن مشخص خواهد شد که چه کسانی در اپوزیسیون خواهند بود و چه کسانی دولت را تشکیل می‌دهند و یا اینکه همه در تشکیل دولت مشارکت خواهند کرد.

الفتلاوی ادامه داد: گفت‌وگوهای مهمی طی ساعات آتی آغاز می‌شود و این گفت‌وگوها و مذاکرات مواضع احزاب سیاسی را مشخص خواهد کرد.

وی همچنین افزود: نتایج این گفت‌وگوها عامل تعیین‌کننده در ملحق شدن احزاب سیاسی به اپوزیسیون یا حضور در دولت جدید خواهد بود.

الفتلاوی با اشاره به موضع چارچوب هماهنگی شیعیان درباره تشکیل دولت جدید عراق نیز تاکید کرد: چارچوب هماهنگی همچنان بر حضور تمامی احزاب در دولت جدید پافشاری می‌کند و در غیر این صورت تمامی احزاب تشکیل دهنده چارچوب هماهنگی به اپوزیسیون ملحق خواهند شد و به هیچ وجه در این تصمیم بازنگری نخواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس