کد خبر 1337875
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
عمار حکیم: بحران سیاسی در عراق قابل حل است

رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز چهارشنبه دو عامل لازم برای حل بحران سیاسی کشورش و تشکیل دولت آتی را برشمرد.

به گزارش مشرق، «عمار الحکیم» رئیس ائتلاف قوی الدولة عراق روز چهارشنبه با «ژانگ تائو» سفیر جمهوری خلق چین درباره تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط دوجانبه بین بغداد و پکن تبادل نظر کرد.

الحکیم در خصوص اوضاع سیاسی تاکید کرد که امکان حل بحران سیاسی در عراق در صورت وجود اراده برای حل بحران و اولویت دادن احزاب سیاسی به منافع عمومی بر هر منفعت دیگر وجود دارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر لزوم تشکیل دولتی که به مردم خود خدمت می‌کند و قادر به ارائه خدمات و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر الحکیم در این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری اقتصادی عراق با چین و همه کشورهایی که مایل به همکاری در عراق از نقطه نظر همکاری مشترک برای دستیابی به منافع و توسعه اقتصادی هستند، تاکید شده است.

بر اساس این بیانیه، الحکیم  با اشاره به اهمیت تبدیل توافق‌های منعقده بین عراق و چین به برنامه‌هایی اجرایی تاکید کرد: عراق با همه کشورهایی که منافع و حقوق آن را تضمین کنند، رابطه نزدیکی دارد.

جریان حکمت ملی عراق یکی از گروه‌های کمیته هماهنگی شیعیان(الاطار التنسیقی) عراق است که این روزها در حال رایزنی جدی برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر از بین شیعیان در پارلمان عراق و به تبع آن تشکیل دولت آتی هستند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق با حضور ائتلاف دولة القانون به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق در تشکیل دولت آتی مخالف است، اما الاطار التنسیقی تاکید کرده که یا همه گروه‌های آن در دولت آتی مشارکت خواهند داشت و یا اپوزیسیون را تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    اللهم العجل لولیک الفرج (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس