کد خبر 1338891
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
مسکو: ناتو به دنبال صلح در اوکراین نیست

در میانه فضاسازی غرب علیه مسکو در خصوص اوکراین، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد ناتو به صلح در اوکراین علاقه‌ای ندارد و تنها به دنبال تضعیف و مهار روسیه است.

به گزارش مشرق، به گفته «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه، ناتو به صلح در اوکراین علاقه‌ای ندارد و تنها قصد دارد روسیه را مهار و تضعیف کند و به همین دلیل است که غرب به اصرار مسکو مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای حمله به همسایه‌اش ندارد، گوش نمی‌دهد.

این دیپلمات ارشد روس روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: مهم نیست روسیه چه می‌گوید، کشورهای ناتو باور نخواهند کرد که این کشور قصد تهاجمی ندارد. وضعیت کاملاً مضحک شده است. ما بارها در سطوح مختلف اعلام کرده‌ایم که هیچ برنامه‌ای برای تهاجم یا حمله به اوکراین نداریم. با این حال، غرب و اوکراینی‌ها نیز تمایلی به شنیدن آنچه ما می‌گوییم ندارند. واضح است که برقراری صلح در اوکراین بخشی از برنامه‌های ناتو نیست.

وی همچنین با بیان این که هر کاری که غرب در رابطه با اوکراین انجام می‌دهد، تنها با هدف تضمین به اصطلاح "مهار" روسیه و تضعیف قابلیت‌های دفاعی و توسعه اقتصادی آن بوده، افزود: گام‌های زیادی برای مقابله با مردم اسلاو و جلوگیری از همکاری نزدیک بین کشورهای شوروی سابق برداشته می‌شود، زیرا این امر منجر به تقویت مواضع ما از جمله مواضع اقتصادی در صحنه بین‌المللی می‌شود. در عین حال، تعداد کمی در غرب نگران اوکراین و رفاه مردم آن هستند.

«ولادیمیر دژاباروف» معاون اول رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه هم امروز (شنبه ۲۳ بهمن ماه) در واکنش به ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه) گفت که غرب با مطرح کردن اینگونه ادعاها عمداً تلاش می‌کند تا سناریوی تقابل اوکراین و روسیه را برای پیشبرد اهداف خود اجرایی کند.

در ماه‌های اخیر، غرب به ویژه آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند با مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر تلاش مسکو برای حمله به کی‌یف، فشارها علیه روسیه را در جامعه بین‌المللی افزایش دهند و مدعی هستند که استقرار نظامیان روس در داخل خاک روسیه و در مرز اوکراین با هدف حمله به اوکراین صورت گرفته است. این در حالی است که مسکو بارها این ادعاها را پوچ و بی‌اساس خوانده و آن را تلاش غرب برای تشدید تنش‌ها توصیف کرده است؛ با این حال، روسیه با هشدار در خصوص تحرکات غرب در نزدیکی مرز روسیه تأکید کرده که هرگونه تلاش برای حل ناآرامی‌های اوکراین با استفاده از زور، پیامدهای بسیار شدید و جدی به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس