کد خبر 1338766
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
علائم امیکرون پنهان‌کار چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که سرگیجه یکی از علائم اولیه عفونت ناشی از زیرسویه امیکرون است.

به گزارش مشرق، زمانی که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در حال کاهش بود، زیرسویه جدیدی از گونه امیکرون چالش‌های جدیدی را به وجود آورده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) تا کنون پنج گونه از ویروس کرونا را به دلیل قدرت انتقال بالا و شدت بیماری به عنوان گونه نگران کننده معرفی کرده است. اخیراً زیرسویه جدیدی از امیکرون شناسایی شده است که امیکرون پنهان‌کار یا BA.۲ نام دارد. متخصصان معتقدند که این زیرسویه مسری‌تر از امیکرون اصلی است و افراد بیشتری را درگیر خواهد کرد. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود این زیرسویه باعث افزایش شدت بیماری کووید -۱۹ می‌شود یا خیر؟

علائم زیرسویه امیکرون پنهان‌کار چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که سرگیجه یکی از علائم اولیه عفونت ناشی از زیرسویه امیکرون بوده البته ممکن است سرگیجه به دلایل دیگر نیز بروز پیدا کند. در صورتی که این وضعیت ادامه‌دار بود افراد باید به پزشک مراجعه کنند. متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به زیرسویه امیکرون بیشتر از دیگران خستگی را تجربه می‌کنند.

آیا زیرسویه امیکرون پنهان‌کار باعث بروز علائم خفیف می‌شود؟

متخصصان معتقدند که زیرسویه امیکرون همانند امیکرون اصلی باعث بروز علائم خفیف می‌شود. علائم رایج مرتبط با عفونت ناشی از زیرسویه امیکرون پنهان‌کار شامل آبریزش بینی، خارش گلو، سردرد، خستگی، عطسه، بدن درد، تعریق شبانه، از دست دادن اشتها و استفراغ می‌شود. ممکن است افراد مبتلا به این زیرسویه علائمی مانند ضعف، احتقان گلو، مه مغزی، بثورات پوستی و ورم ملتحمه را تجربه کنند.

آیا شیوع زیرسویه امیکرون پنهان‌کار نگران کننده است؟

هیچ شواهدی مبنی بر تفاوت شدت بیماری بین زیرسویه امیکرون پنهان‌کار و امیکرون اصلی وجود ندارد البته محققان همواره در حال بررسی میزان انتقال‌پذیری و شدت بیماری ناشی از زیرسویه امیکرون پنهان‌کار هستند. متخصصان سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌اند که میزان انتقال‌پذیری زیرسویه امیکرون پنهان‌کار (BA.۲) بیشتر از سویه اصلی BA.۱ نیست. گروهی از محققان دانمارکی متوجه شده‌اند که BA.۲ به میزان ۱.۵ برابر بیشتر از BA.۱ انتقال پیدا می‌کند. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که زیرسویه امیکرون پنهان کار بیشتر از گونه اصلی افراد واکسینه شده و حتی افرادی که دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گفته متخصصان، احتمال آلوده شدن مجدد به زیرسویه امیکرون پنهان‌کار نیز وجود دارد.

منبع:ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس