رئیسی به زاکانی گفت ما تمام قد از شما حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: من به عنوان کسی که مخالف افزایش رقم بودجه بودم معتقدم بعید خواهد بود که این رقم پنجاه هزار میلیارد تومان هم سال آینده محقق بشود.

به گزارش مشرق، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی متوقع بودن مدیریت شهری ششم از دولت در شرایط فقدان وجود اعتبارات مالی، گفت: توقعی که ما از دولت برای تامین منابع مالی داریم نابهنگام نیست. چون زاکانی وقتی می‌خواست به عنوان شهردار تهران انتخاب بشود به ما گفت من با آقای رئیسی صحبت کرده ام و ایشان گفته ما تمام قد از شما دفاع می‌کنیم. زاکانی به ما گفت من حتما حمایت دولت را پشت سر مدیریت شهری می‌آورم. پس حالا این زاکانی است که باید این مطالبات را از دولت پیگیری بکند که به آن قول‌ها و تعهداتی که به ایشان داده اند عمل بکنند.

بیشتر بخوانید:

برنامه زاکانی برای تامین مسکن شهروندان

وی در پاسخ به اینکه آیا گذشت چند ماه از تصدی مدیریت شهری ششم بر پایتخت باعث افزایش واقع بینی در نگاه به اداره تهران شده گفت: علت اینکه ما با افزایش بودجه سال ۱۴۰۱ مخالفت کردیم دقیقا همین نگاه واقع بینانه‌ای بود که به شرایط اقتصادی کشور و تهران داشتیم. ما حدود پنج هزار و هشتصد میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری را کم کردیم. یعنی رقم بودجه سال آینده را از پنجاه و شش هزار و هشتصد میلیارد تومان به پنجاه هزار میلیارد تومان رسانده ایم. درواقع ما بودجه را کاهش دادیم، چون می‌دانستیم با این شرایط قابل تحقق نیست. بودجه اصلاح شده سال ۱۴۰۰ هم تازه محقق نمی‌شود. یعنی آن بودجه‌ای که از چهل و هشت هزار میلیارد تومان به سی و دو هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و با پنج هزار میلیارد تومان هم تبصره که اگر محقق می‌شد به سی و هفت هزار میلیارد تومان می‌رسید. الان، ولی دوستان ما در شهرداری می‌گویند حداکثر ممکن است سی هزار میلیارد از این رقم محقق شود. به هرحال شرایط اقتصادی کشور و عدم وجود درآمد جدی برای شهرداری و حتی دولت باعث شده که متاسفانه فعلا اتفاقی در حوزه حمل و نقل نیفتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به اینکه رییس شورای شهر رقم بودجه سال آینده را بسیار بالا دانسته گفت: من که با این رقم مخالف بودم. پیشنهاد من برای بودجه سال بعد حداکثر چهل و پنج هزار میلیارد تومان بود. ولی اعضای شورای شهر به خاطر اینکه جلسه را جمع کنند و توافقی بین دو گروه موافق و مخالف ایجاد کنند یک پیشنهاد میانه‌ای دادند که البته بیست درصد از آن هم طبق تبصره غیر نقد خواهد بود. درواقع به خاطر اینکه وفاقی ایجاد شود به این عدد رای داده شد. من خودم به عنوان کسی که مخالف افزایش رقم بودجه بودم معتقدم بعید خواهد بود که این رقم پنجاه هزار میلیارد تومان هم سال آینده محقق بشود.

امانی در پاسخ به اینکه آیا مسوولان شهرداری باور دارند که رقم بودجه سال آینده محقق خواهد شد گفت: آن‌ها که اصلا می‌گفتند رقم بودجه باید پنجاه و شش هزار و هشتصد میلیارد تومان باشد. یعنی آن‌ها رقمی بیشتر از این چیزی که توافق شده را می‌گفتند محقق می‌شود. ولی ما یک مقدار از این رقم را کم کردیم. چون به محض اینکه بودجه تصویب و ابلاغ بشود مسوولان شهرداری شروع به بستن قرارداد و ایجاد تعهد می‌کنند و بعد آخر سال ما می‌مانیم و تعداد زیادی از افرادی که قرارداد بسته اند و کار کرده اند و شهرداری موفق نشده مطالبات این افراد را پرداخت کند. به این ترتیب بر میزان بدهی شهرداری تهران اضافه می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    باید می گفت تا وقتی حقوق مردم مرعات می شود و درستکاری وجود دارد حمایت می کنم
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 0
    جناب زاکانی نیستی از شفافیت حقوق ودریافتی خود و مدیران و کارمنداتون چخبر؟
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      1 0
      از ماجرای داماد معلوم بود چقدر به شعارهاشون پایبند هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس