خبر مهم درباره طرح صیانت از فضای مجازی

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت که پیش‌نویس اصلاحی مربوط به موضوع صیانت و حمایت از بانوان در برابر خشونت علیه زنان در این مرکز در حال نهایی‌شدن است.

به گزارش مشرق، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «توجه دین مبین اسلام به حقوق زنان و به تبع آن اهتمام جمهوری اسلامی به تحقق این حقوق، در میان تمام ادیان و در میان تمام حکومت‌ها بی‌بدیل است. با این حال نواقصی وجود دارد که حوادث دردناکی همچون حادثه چند روز گذشته اهواز را منجر می‌شود.

برای تحقق اصول قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه، دو متن پیشنهادی طرح "صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت" و لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" مورد بررسی تخصصی مرکز پژوهش‌ها قرار گرفت و با کلیات لایحه موافقت و در حال نهایی کردن پیش نویس اصلاحی برای تقدیم به مجلس می‌باشد.»

بیشتر بخوانید:

چرا جریان اصلاحات «نگاه ابزاری به زنان» دارد

روز شنبه ۱۶ بهمن ماه قتل زن جوانی  به دست همسرش در اهواز رخ  داد که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت.

لایحه‌ "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" دی ماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد که همچنان در دست بررسی بهارستان‌نشین‌هاست.

تدوین لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» در معاونت امور زنان و خانواده دولت یازدهم با هدف جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت قانونی هرچه بیشتر از زنان خشونت دیده آغاز شد.

لایحه مذکور به دلیل دارا بودن مواد قضائی برای اعلام نظر به قوه قضائیه رفت، در آن‌جا نیز با تغییراتی از جمله تغییر اسم لایحه، همراه شد و نهایتا برای بررسی مجدد به کمیسیون لوایح دولت بازگشت و ۱۴ دی سال گذشته با ۵۷ ماده در هیات دولت تصویب و حدود چهار ماه پس از آن نیز در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

گفتنی است مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در جلسه روز دوشنبه چهارم مردادماه کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد که جزییات این لایحه در کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن در قالب گزارش در جلسه کمیسیون ارائه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    امیدوارم طرحی نباشه که باعث بشه کسانی که از ترس دست ب خیانت نمیزنن جرعت پیدا کنن برای این کار.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 3
    لایحه حفظ خانواده را برای جلوگیری از پدیده ترک منزل بی جهت زنان و گرفتن مهریه و پیگیری شدن طلاق برای زندگی مجردی را هم پیگیری بفرمایید!!!!!!!
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 2
    ی طرح صیانت از خانواده در برابر اسیبهای فضای مجازی تصویب کنند که زن مردم بچش را سقط نکنه و پا نشه بره ترکیه با یکی دیگه ازدواج کنه و چند تا خانواده را اینجا از هم بپاشونه. اونچیزی که زنان ما را تهدید میکنه همین سوء استقاده های ابزاری از زنهاست.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 0
    با قانون درست نمیشه فرهنگ سازی میخواد دین میخواد ایمان میخواد...
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 0
    کشتید خودتون رو! خسته نباشید
  • تک سوار DE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 1
    یا خدا!!! بیچاره مردان. فقط عبرت بگیرید که لایحه استفاده از سلاح هنوز در پیچ و خم اداره ولی لایحه فمینیستی در اولویت.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    جدا سازی و محدود کردن ها و دیوار کشیدن ها ادامه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس