1

رئیس جمهور گفت: نظام اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» مردم در سال ۵۷ پایبند است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن ۵۷ در مصلی تهران گفت: ۲۲ بهمن‌ ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به همه شما و ملت بزرگ ایران و آزادگان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رئیس جمهور افزود: یاد امام و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم و به ارواح بلندشان درود می‌فرستم. برای جانبازان و ایثارگران عزیز از خداوند متعال طلب عافیت دارم.

دکتر رئیسی خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است. همه روزها روزهای خداست. همه شب‌ها شب‌های خداست. همه ما برای خدا هستیم. اما چرا یک روز یوم‌الله می‌شود؟.

حجت الاسلام رئیسی با طرح این پرسش که چطور جلوه قدرت الهی در یک روز از غیر مجاری عادی آن روز را روز خدا می‌کند؟، گفت: روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم‌الشأن‌مان بود. قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و با اعتماد به نفس به میدان بیاید و حکومتی که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر است، کنار بزند و با اراده خود حکومتی به نام دین و ارزش‌های الهی برپا کند. این دست قدرت لایزال الهی بود.

دور شدن از مردم دور شدن از انقلاب شکوهمند اسلامی است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دور شدن از مردم دور شدن از انقلاب شکوهمند اسلامی است، خاطر نشان کرد: در این ایام آنچه برای همه ما و همه دوستداران انقلاب اسلامی و بویژه نسل جوان ما ضرورت دارد شناخت انقلاب اسلامی بویژه شناخت عناصر هویت‌ساز آن است.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه «عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی» باید دقیق شناخته شود، به بیانات رهبر انقلاب در مورد «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: «جهاد تبیین» از اموری است که بسیار ضرورت دارد و ابعادش همچنان باید بیان شود.

رئیس جمهور با اشاره به عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از عناصر مهم هویت دینی انقلاب اسلامی است. دین در عرصه زندگی انسان معاصر، می‌خواهد همه شئون براساس دین و آموزه‌های دینی اداره شود. مردمی بودن هم یکی از عناصر هویتی انقلاب اسلامی است. این انقلاب مردم پایه است. اساس را مردم شکل دادند و رقم زدند. حامیان این انقلاب مردم هستند. ادامه دهندگان این مسیر بازهم مردم‌ هستند.

انقلاب سال ۵۷ غیر طبقاتی و برای تمام مردم بود

رئیسی غیرطبقاتی بودن این انقلاب را یکی دیگر از عناصر هویت‌ساز انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد: انقلاب‌ها و خیزش‌هایی که در شرق و غرب اتفاق افتاد بر یک قشر و طبقه خاصی استوار بود اما این انقلاب، انقلاب غیرطبقاتی است. همه مردم به معنی وسیع «کلمه مردم» از همه طبقات حضور دارند.

دکتر رئیسی «استقلال‌جویانه بودن»، «آزادی‌خواهانه بودن»، «عدالت‌طلبانه بودن» را از دیگر عناصر این انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: این انقلاب در درون خودش عدالت‌خواه و عدالت‌طلب است. هیچ‌زمان نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد زیرا که در درون انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی و ضدظلم و ضد فساد بودن نهادینه شده است.

هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی، فساد و ظلم را نمی‌پذیرد

رئیس جمهور تصریح کرد: در درون این انقلاب ضد استکبار بودن نهادینه شده است. یعنی هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی، فساد و ظلم را نمی‌پذیرد، این موضوع مثل کسی است که غذای مسمومی را بخورد اما هاضمه انسان سم را نمی‌پذیرد. هاضمه انقلاب اسلامی ضدظلم و ضد فساد است.

دکتر رئیسی در مورد ویژگی‌های رژیم ستم‌شاهی گفت: رژیم ستم‌شاهی مظهر تام و تمام وابستگی استبداد، دیکتاتوری، خضوع در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر، گردنکشی در مقابل خواست مردم، آلوده به انواع فسادها، ظلم به مردم و به کشور بود.

رئیسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمد که این رژیم، فاسد و مورد حمایت قدرت‌های سلطه‌گر را از میان بردارد و نظامی مبتنی بر دین و آنچه که مردم بارها فریاد زدند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را برپا کند.

رئیس جمهور افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمدنی را رقم زد که این تمدن به نام اسلام و جمهوریت در مقابل تمدن‌هایی که قطب‌بندی‌های جهان را شکل می‌داد، تمدنی نوین بود. این مدنیت همراه خودش همه سعادت را برای انسان معاصر فریاد می‌زند. این تمدن دارای یک شاخصه‌های مهمی است که می‌طلبد در وقتی دیگر در مورد این شاخصه‌های سخن گفته شود.

شعارهای انقلاب فطری و جهانی است

دکتر رئیسی ادامه داد: آنچه مشخص است آن است که شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهایی فطری و جهانی است و مربوط به فطرت همه انسان‌ها و مورد پسند همه عالم است.  

رئیس جمهور با طرح این سوال که انقلاب اسلامی چه می‌گوید ؟، گفت: سخن انقلاب اسلامی آزادی، اخلاق، عقلانیت و عدالت است. آنچه انقلاب اسلامی فریاد می‌زند، عبارتست از استقلال، عزت ملی، برادری، نفی سلطه و ظلم. هیچ‌کدام از شعارهای انقلاب را که مردم فریاد زدند کهنه نشده است. باید همواره شعاری که در ۲۲ بهمن ۵۷ بر زبان مردم جاری می‌شد، امروز نیز جریان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    6 8
    عجب پس بتن ریزی که در خواست غرب و شرق بود چی؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      7 4
      صبح بخیر 12:43 اون کار روحانی بود. الان دولت عوض شده
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      4 5
      فرقی ندارد عزیز در جمهوری اسلامی رقم خورد و اگر توافق شود باز هم بتن در دانش و صنعت می‌ریزند تا تحریم کنار برود
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      1 2
      چون مردم خواستن
  • قیصری IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    4 0
    بله بله
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      دقیقاً همینطوره.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 1
    البته شعارتون یخورده بو میده!
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      1 1
      ببین کجا نشستی...!!!
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      2 3
      درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.
    • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      4 3
      شعارهای دکتر رئیسی، بوی تقوا، اخلاق، عدالت، امید، وهمه خوبی ها می‌دهد.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      1 2
      شعار خودت بو میده.!
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 1
      دقت کن بعد نظر بده و انصاف داشته باش.!
    • علیرضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      2 4
      مشرق این توهین را حذف کن ممنون.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    6 2
    درد بلات بخور تو سر روحانی
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      4 0
      الهی آمین.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    7 3
    درود برسید بزرگوار-واقعا آینده دور ونزدیک ایران اگر بخواهد گیر بتن کردن تعلیق وعقب گرد قراردادهای ننگین مذاکرات وتله برجام باشه-فاتحه کشور را دیکه باید برای همیشه خواند
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 4
    درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 3
    احسنتم عالی. خداقوت.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    2 4
    سلام برتو عزیز دل مردم مومن.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 1
    ۴۳ گذشته اونموقع شرق اتحاد جماهیر شوروی وغرب آمریکا بود الان شرقی وجود نداره بعدایشون میگه به شعار نه شرقی پایبندیم
  • مبارزه قاطع با فساد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    3 1
    لطفا مبارزه قاطع با فساد اقتصادی و سوء استفاده های مالی به ویژه در واگذاریهای مجانی معادن و صنایع سرعت و شدت یابد . این کار به نفع کل کشور و مردم خواهد بود .
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 0
    جناب آقای رئیسی استاندار اصفهان فوق العاده ناتوان از ادای مسؤلیت و در طی حدود جهار ماه از تصدی استانداری،فقط یک نصف روز از اصفهان به شهرضا رفته است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس