کد خبر 1338241
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸
مهم ترین مانع اهدای عضو از بیمار مرگ‌ مغزی

نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، در همایش بر خط شعب انجمن اهدای عضو ایرانیان عدم باور به "مرگ مغزی = با مرگ" را مهم ترین مانع تحقق اهدای عضو در کشور برشمرد.

به گزارش مشرق، امید قبادی، به وجود ۲۵ هزار بیمار در فهرست پیوند اعضا در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که سالانه بیش از ۳ هزار نفر از این عزیزان را به علت تأمین نشدن ارگان حیاتی از دست می‌دهیم، همزمان سالانه ۶ تا ۷ هزار عضو سالم افراد مرگ مغزی را خاک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

جوان مشهدی به ۶ بیمار جان دوباره بخشید

وی، دلایل عدم رضایت به اهدای عضو را در دو محور "عدم باور" و "عدم تمایل" به اهدای عضو دسته بندی کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که "عدم باور" از نظر کیفی علت ۸۰ درصد موارد عدم رضایت به اهدای عضو است و عدم باور به مرگ مغزی= با مرگ در این ردیف حرف اول را می‌زند.

قبادی به نقش سازنده کارت اهدای عضو در ترغیب خانواده‌ها به رضایت به اهدای عضو اشاره کرد و گفت: گرچه در ایران رضایت خانواده فرد مرگ مغزی برای اهدای عضو لازم است اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که اگر خانواده از قصد عزیز درگذشته اش به اهدای عضو با خبر باشد، نزدیک ۹۷ درصد به اهدا رضایت می‌دهد، در غیر این صورت احتمال تحقق اهدای عضو فقط ۴۸ درصد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس