دیدار رئیس پارلمان تاجیکستان با فرمانده جدید پایگاه 201 روسیه

رئیس پارلمان و شهردار شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با فرمانده جدید پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در این کشور ملاقات کردند.

به گزارش مشرق، «رستم امامعلی»، رئیس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان با «یوگنی کاویلین» فرمانده جدید پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه واقع در خاک این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این ملاقات که با درخواست طرف روسی صورت گرفت، امامعلی فرمانده جدید پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در خاک کشورش را به مناسبت انتصاب در این سمت را تبریک گفت.

در جریان این دیدار، وضعیت کنونی و دورنمای همکاری متقابل سودمند بین شهرداری دوشنبه و پایگاه نظامی روسیه و موضوعات بهبود همکاری در چارچوب مشارکت استراتژیک بین دو کشور را بررسی کردند.

تاکید شد که در طول ۳۰ سال از برقراری روابط دیپلماتیک همکاری دو کشور به سطح و افق جدید رسیده است.

طی این دیدار همچنین ایجاد همکاری متقابلا سودمند بین شهرداری پایتخت تاجیکستان با واحدهای فدراسیون روسیه در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

رئیس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان همچنین با «ویکتور دینیسنکو» سفیر بلاروس در این کشور دیدار و دورنمای همکاری بین دو کشور را بررسی کردند.

رئیس مجلس ملی و شهردار دوشنبه در سخنانی از وضعیت روابط متقابلا سودمند بین دو کشور با تمرکز بر تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی مبتنی بر ملاقات‌های منظم سران دو کشور ابراز رضایت کرد.

همچنین طی این دیدار طرفین توسعه روابط دوجانبه بین پارلمانی تاجیکستان و بلاروس و همچنین در چارچوب سازمان‌های بین منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کردند.

بر ضرورت بررسی وضعیت و دورنمای روابط چندجانبه بین مجلس ملی تاجیکستان و شورای جمهوری مجلس ملی بلاروس و همچنین تقویت نتایج حاصل شده در چارچوب قانون و هنجارهای تقنینی در قوه مجریه دو کشور تاکید شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس