شبکه کان: سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن دیدار کردند

یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد که سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در نشستی با سفرای چهار کشور ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان، چارچوب همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه "یسرائیل هیوم" امروز (چهارشنبه) نوشت که سفرای رژیم صهیونیستی، ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در واشنگتن هفته گذشته نشستی با هدف ایجاد یک تشکل منطقه‌ای جدید در راستای منافع خود و همکاری با یکدیگر در زمینه‌های امنیت، تجارت و انرژی برگزار کردند.

به نوشته یسرائیل هیوم، این نشست به پیشنهاد مشترک ترکیه و رژیم صهیونیستی برگزار شد.

همچنین این روزنامه اسرائیلی نوشت، میخائیل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با حسن مراد مرکان، سفیر ترکیه در واشنگتن و چهره نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و نیز سفرای کشورهای جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان برای دستیابی به مکانیزمی جهت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان رژیم صهیونیستی و این کشورها و ایجاد چارچوب مشترکی برای هماهنگی در تمامی سطوح در این نشست شرکت کردند.

به نوشته یسرائیل هیوم، پیشنهاد دهنده این نشست مالکولم هونلاین، تاجر و معاون رئیس کنفرانس اقلیت‌های یهودی آمریکا بود که روابط خوبی با برخی مسؤولان این کشورها دارد.

پیشتر اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی در ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی اواسط مارس آتی به ترکیه سفر خواهد کرد.

قرار بود سفر هرتزوگ به ترکیه اوایل ماه جاری میلادی انجام شود.

رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: در این سفر روابط دوجانبه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و به بُعد مثبت روابط مشترک پرداخته خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس