کد خبر 1337664
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
دستگیری باند «زنبور‌های نقابدار»

اعضای یک گروه نقابدار ۳ نفره که از رهگذران و عابران پل‌های هوایی زورگیری می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، جواد شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی گفت: از چند ماه قبل پرونده‌هایی در مراکز انتظامی تشکیل شده بود که محتویات آن‌ها نشان می‌داد، گروه مخوفی از تبهکاران نقابدار پل‌های هوایی را ناامن کرده اند و از عابران پیاده روی آسمان شهر با تهدید قمه زورگیری می‌کنند.

جواد شفیع‌زاده گفت: به همین دلیل گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به زورگیری‌های این باند مخوف که همانند زنبور در اطراف پل‌های هوایی لانه کرده بودند، پایان دهند.

او می‌گوید: بررسی‌های کارشناسی در این پرونده‌ها بیانگر آن بود که زورگیران با شگردی خاص در اطراف پل‌های هوایی پرسه می‌زنند و بیشتر از افراد سالخورده، بانوان یا کودکانی سرقت می‌کنند که توان حرکت سریع روی پله‌های آهنی را ندارند.

مقام ارشد پلیس آگاهی گفت: پس از انجام تحقیقات مشخص شد که بیشتر زورگیری‌ها در محیط جغرافیایی اطراف بزرگراه صدمتری و امام علی (ع) صورت گرفته.

گروه تخصصی کاراگاهان با بازبینی دوربین‌های مدار بسته ترافیکی در شهر به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد زورگیران در مناطق اطراف بزرگراه صدمتری فجر تردد می‌کنند که تصاویر آنان از دوربین‌های شهری استخراج و مشخص شد که سرکرده باند، جوان سابقه داری به نام «غلام» است که در شهرک شهید رجایی زندگی می‌کند.

به همین دلیل کارآگاهان با دستورات ویژه قضایی و در یک عملیات ردزنی، موفق شدند مخفیگاه وی را درون یک سوله متروکه شناسایی کنند.

این جوان زورگیر در عملیات صبحگاهی پلیس به دام افتاد و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی گوشی سرقتی نیز به همراه یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ شفیع زاده گفت: با انتقال متهم به اتاق بازجویی پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده در این باره ادامه یافت تا جایی که متهم مذکور دو همدست دیگر خود را به پلیس لو داد و بدین ترتیب عملیات کارآگاهان با نظارت سرهنگ مرادی (رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی) به بولوار طبرسی شمالی کشیده شد. آنان در دو عملیات هماهنگ و ضربتی، دو عضو ۱۸ و ۲۳ ساله دیگر این باند مخوف را در یک منزل مسکونی به دام انداختند.

رئیس پلیس آگاهی گفت: با کشف ۱۴ دستگاه گوشی تلفن از دو متهم، بررسی‌های کارآگاهان برای واکاوی جرائم دیگر اعضای باند «زورگیری در آسمان!» وارد مرحله جدیدی شد و دو مالخر اموال سرقتی نیز به نام‌های نصیر و مجید با دستور قضایی بازداشت شدند.

اعضای این باند در حالی تاکنون به ۱۲۳ فقره زورگیری روی پل‌های هوایی شهر اعتراف کرده اند که تحقیقات برای شناسایی دیگر مال‌باختگان همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی درباره شگرد اعضای باند «زنبورهای نقابدار» نیز گفت: در بازجویی‌ها مشخص شد که سرکرده باند سوار بر موتورسیکلت سرقتی، جلوی پله‌های پل هوایی قرار می‌گرفت و عضو دیگر باند در طرف دیگر پل منتظر می‌ایستاد تا همدست سوم آن‌ها طعمه را انتخاب کند.

در همین حال و به محض این که فرد مد نظر آن‌ها روی پله‌های پل عابر پیاده قرار می‌گرفت، یکی از اعضای باند به دیگری اطلاع می‌داد که طعمه در حال نزدیک شدن است!

سرهنگ کارآگاه شفیع زاده گفت: این گونه همدست وی نیز به بالای پل می‌رسید و کیف و گوشی عابران را می‌ربود و بلافاصله سوار بر موتورسیکلت سرکرده باند که کنار پله‌های آن سوی خیابان منتظر ایستاده بود، از صحنه جرم می‌گریختند.

رئیس پلیس آگاهی گفت: تحقیقات بیشتر با توجه به گستردگی جرائم اعضای این باند سه نفره زورگیری در اطراف شهر با هماهنگی‌های قضایی ادامه دارد چرا که آن‌ها هنگام ارتکاب جرم چهره خود را می‌پوشاندند تا شناسایی نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 0
    به همین دلیل یک عملیات مخ زنی ، موفق شدند مخفیگاه وی را درون یک سوله متروکه که مانند گراز و خوک و سگ ولگرد لانه کرده بود شناسایی کنند.و با ماسک ضد گاز بخاطر بوی تعفن و گند افکار پلید این حیوان درنده وارد شدند. او را با قلاده و زنجیر درون قفسی انداختند و به دامپزشکی برای تحقیقات بیماری هاری سرطان مغز و تعفن افکار بردند. / واقعا اینطوری بوده ؟؟ نه متاسفانه طبق قانون عمل کردند ولی ای کاش اینطوری میشد و این جانوران درنده را با شلیک سوزن بیهوشی مانند شلیک به گراز وحشی از پا می انداختند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس