تداوم اقدامات سرکوبگرانه رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها

۲۷۷ سازمان حقوق بشری و مدنی از کشورهای عربی، اروپایی و آمریکای لاتین بر گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی صحه گذاشتند.

به گزارش مشرق، ۲۷۷ شبکه و سازمان حقوق بشری و مدنی از ۱۶ کشور عربی و ۶ کشور اروپایی و آمریکای لاتین با امضای بیانیه‌ای بر آنچه که در گزارش سازمان عفو بین‌المللی درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی ذکر شده، تأکید کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، امضاکنندگان در ادامه این بیانیه خواستار محاکمه مقامات صهیونیستی که در جنایات نسل‌کشی، جنگ و تبعیض نژادی نقش داشته‌اند، شدند.

در این بیانیه مشترک که از پایتخت‌های مختلف عربی و خارجی منتشر شد بر محکوم بودن جنایات تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مناطق مختلف حضور آنها در داخل و خارج فلسطین تأکید شد و به پیوستن به یک کمپین برای نابودی نظام آپارتاید این رژیم فراخوانده شد.

همچنین بر ضرورت پاسخگو کردن مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب جنایات آپارتاید علیه فلسطینی‌ها از طریق اعمال تحریم‌های هدفمند مانند ممنوع کردن سفر، مسدود کردن دارایی عاملان جنایت‌ها، اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل و نیز درخواست از دادستان دادگاه جنایات کیفری برای گنجاندن جنایات آپارتاید در تحقیقات خود درباره فلسطین تأکید شد.

امضاکنندگان در ادامه حمایت خود را از سازمان‌های فلسطینی که به مستند کردن تخلفات رژیم صهیونیستی و مصادیق تبعیض نژادی می‌‍پردازند و نیز جنبش تحریم اسرائیل « BDS» اعلام کردند.

در همین ارتباط، پس از انتشار گزارش هفته گذشته سازمان عفو بین‌الملل در خصوص سیاست‌های جدایی نژادی در سرزمین اشغالی، رژیم صهیونیستی اقدام به اتخاذ گام‌های تنبیهی علیه این سازمان کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس