کد خبر 1337588
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
۳ غایب تاثیرگذار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی

تیم ملی ایران به جز مسائل غیر مترقبه مانند مصدومیت و ابتلا به کرونا، از هم اکنون سه بازیکن تاثیرگذار خود را در دیدار حیثیتی برابر کره جنوبی ندارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در نوروز ۱۴۰۱ دو دیدار باقی مانده از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را مقابل تیم های ملی کره جنوبی و لبنان برگزار خواهد کرد. این دو دیدار در شرایطی برگزار می شوند که ایران صعود خود را از دو هفته قبل به جام جهانی مسجل کرده و نتایج این بازی تاثیری در سرنوشت کنونی ایران ندارد اما نمی توان از اهمیت پیروزی در این دو بازی چشم پوشی کرد.

شاگردان اسکوچیچ در حالی در سئول به مصاف کره جنوبی می روند که برنده این بازی به احتمال بسیار زیاد صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیا خواهد بود که برای دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، به احتمال بسیار بالایی با ترکیب های اصلی خود پای به زمین مسابقه می گذارند.

بیشتر بخوانید:

سرمربی مدعی اخلاق با کنعانی‌زادگان برخورد می‌کند؟

این اتفاق در شرایطی است که اسکوچیچ از هم اکنون سه بازیکن تاثیرگذار خود را برای این دیدار در اختیار ندارد. صادق محرمی (به علت اخراج مقابل امارات)، سعید عزت اللهی (به علت دو اخطاره شدن) و محمدحسین کنعانی زادگان (به علت مسائل اخلاقی) در این دیدار غایب هستند و اسکوچیچ باید به سراغ نفرات جدیدی در ترکیب تیمش برود.

علاوه بر این موضوع، در اردوی اخیر تیم ملی، حدود شش بازیکن به ویروس کرونا مبتلا شدند که در نهایت اسکوچیچ دست به ترکیب تیمش زد و شاید در این دیدار هم علاوه بر محرومیت‌های قطعی، برخی مصدومیت ها و همینطور ابتلا به کرونا گریبان او و تیمش را بگیرد.

اهمیت دیگر این بازی در رنکینگ جهانی است که تیم اسکوچیچ را در صورت پیروزی می‌تواند از رتبه بیستم فیفا، بالاتر ببرد و به همین اندازه، شکست در این دیدار هم به منزله سقوط در آخرین رده بندی منتهی به قرعه کشی جام جهانی خواهد بود.

دیدار رفت ایران و کره جنوبی در مهر ۱۴۰۰ با تساوی یک بر یک دو تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی منتهی شد.

تیم ملی بعد از دیدار با کره جنوبی در چهارم فروردین، در آخرین بازی خود در نهم فروردین در تهران میزبان لبنان است و بعد از این دیدار، آماده قرعه کشی جام جهانی در دوازدهم فروردین می‌شود تا رقبای خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شناسایی کند و برای حضور در این رقابت ها آماده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    تاثیرگذار کنعانی زادگان بود که با حماقت محض کمیته انضباطی و فتنه رقبای ناجوانمردی که احیانا خود در کمال پاکی و عصمت بسرمیبرند تیم ملی از حضورش محروم شد!!
  • نام آشنا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 0
    در بازی با کره بایستی از دو فوروارد خود "طارمی- سردار" استفاده کنیم در اینصورت کره ایها مجبورند با تعداد کمتری به حمله به دروازه ایران روی بیاورند. در اینصورت اسکوچیچ میتواند از حسینی یا پور علی گنجی ( در حال اماده شدن است) به جای کنعانی استفاده کند. در دفاع راست هم حردانی میتواند جای محرمی را پرکند. چهار هافبک ایران هم امیری - نورالهی - جهانبخش - قدوس هستند.در ضمن قلیزاده و سرلک هم هستند. نقطه قوت کره ایها شماره 7 انهاست که گل کره را به ایران زد که باید فکری به حال او بکنند. باید به هر قیمتی که شده کره جنوبی را در خانه اش شکست دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس