کد خبر 1337454
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
اسکوچیچ با کنعانی‌زادگان برخورد می‌کند؟

حکم کمیته اخلاق در ارتباط با مسائل حاشیه‌ای مرتبط با کنعانی زادگان یک هفته بعد از بازی ایران و امارات صادر شد که مهر تاییدی بر هنجارشکنی و رفتار خارج از اصول حرفه‌ای مدافع لژیونر ایران است.

به گزارش مشرق، دوشنبه حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در ارتباط با انتشار یک سری فایل صوتی از مکالمه حسین کنعانی زادگان با فردی که حاکی از شکستن قرنطینه تیم ملی و دعوت افراد غیر مجاز به اردوی تیم ملی بود، صادر شد و این بازیکن به دو جلسه محرومیت از بازی های ملی و همینطور پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان محکوم شد. البته این کمیته امکان اعتراض نسبت به این حکم را برای مدافع تیم ملی ایران در نظر گرفت.

حکم مذکور که به شکل عجیبی و احتمالا برای کاهش آثار و تبعات آن در واپسین ساعات دوشنبه شب صادر شده بود، با اعتراض‌های زیادی میان اهالی فوتبال همراه شده و برخی هم به شوخی و طعنه، این موضوع را دستمایه پیام‌ها و اظهارات خود در فضای مجازی کرده‌اند و به نوعی دو جلسه محرومیت را در قیاس با شکستن قرنطینه تیم ملی و دور زدن پروتکل‌های بهداشتی و همینطور شانیت تیم ملی، کافی و لازم نمی‌دانند و معتقدند این اتفاق پایه گذاری هنجار شکنی‌های بعدی خواهد شد.

از طرفی برخی به اقدام دراگان اسکوچیچ هم در دعوت از این مدافع تیم ملی معترض هستند و اعتقاد دارند او نتیجه گرایی را فدای اخلاق مداری کرده و به نوعی صدور رای به بعد از بازی با عراق و امارات موکول شد تا سرمربی تیم ملی در پست خط دفاعی دچار مشکل نشود و بتواند از داشته هایش استفاده کند. در واقع با حضور یکی از بازیکنان اصلی خط دفاعی تیم ملی، ایران هم بدون دغدغه در خط دفاعی، از سد عراق گذشت و به جام جهانی صعود کرد.

بیشتر بخوانید:

پروژه ماست مالی پرونده کنعانی‌زادگان در فدراسیون خوبان عالم!

اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار با عراق، در واکنش به سوال خبرنگاری درباره اقدامی که حسین کنعانی زادگان در اردوی تیم ملی انجام داده بود گفت: باید بگویم اصول اخلاقی برای تیمم و برای خودم از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر یک چیز باشد که در اولویت باشد، مسائل اخلاقی است. من با این رفتاری که رخ داد موافق نیستم و شاید رفتار دور از شانی از سوی این بازیکن باشد اما در حال حاضر مدرک موثقی به دست ما نرسیده و در کمیته اخلاق پرونده باز است. نمی‌خواهم به خاطر صحبت‌های فضای مجازی و اینستاگرام کسی را مجازات یا قضاوت کنم و قصاص پیش از موعد انجام دهم. این موقعیت یک مورد بود تا مسئولیت خودمان را در قبال کشور و مردم بدانیم و مراقب رفتارمان باشیم و این یک درسی برای دیگران است تا مراقب باشند این اتفاقات رخ ندهد.

بعد از این صحبت‌ها بود که کنعانی‌زادگان هم در هر دو بازی تیم می در ترکیب اصلی به میدان رفت اما خود این بازیکن به طور شخصی هیچ اظهارنظری درباره اقدامی که می‌توانست تیم ملی را حداقل به لحاظ شیوع کرونا، با خطر تهدید کند، نداشت و سعی کردم در مدت زمان حدود دو ماه گذشته سکوت اختیار کند تا همه چیز بدون سر و صدا ختم به خیر شود.

با اینکه اسکوچیچ هم به نوعی مهر تاییدی روی این اقدام کنعانی زادگان زده، اما او پیش از بازی گفت که قصاص قبل از جنایت نمی‌کند و در انتظار حکم کمیته اخلاق است تا به صحت و سقم ماجرا پی ببرد و صرفا روی اظهارات موجود در فضای مجازی تصمیم گیری نکند اما با مسجل شدن این اتفاق با حکم اخیر کمیته اخلاق، باید دید اسکوچیچ چه توضیحی از بازیکن خط دفاعی تیمش خواهد خواست و آیا خود او هم تصمیم جداگانه‌ای برای جلوگیری از تکرار این قبیل هنجارشکنی ها انجام می‌دهد؟

با صدور این حکم که به نظر می‌رسد با اعتراضی هم از سوی کنعانی زادگان همراه نخواهد شد، او در دو بازی آینده ایران مقابل کره جنوبی و لبنان در فروردین ۱۴۰۱ غایب است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کنعانی زادگان به جز اقدام اخیر خود، از سرمربی تیم ملی و هم بازی‌های خود به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرده است؟ اتفاقی که اگر در زمان مناسب با آن برخورد نشود، شاید شاهد اشاعه این قبیل اقدامات از سوی برخی بازیکنان جوانتر هم باشیم.

مشابه این اتفاق در تیم های اروپایی هم رخ داده و برخوردهای انضباطی مانند کنار گذاشتن از تیم از سوی مربیان و همینطور از سوی باشگاه‌های بزرگ حتی در برخورد با اسطوره‌ها صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 2
    اگه کشور خودش بود قطعا دعوتش نمیکرد ولی حیثیت ایران برای اسکوچیچ و مخصوصا اون فدراسیون نشینا که مهم نیس
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    حالا چه تحفه ای هست این یارو اتوبوسی...
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 2
    فدراسیون وکمیته به اصطلاح اخلاق آن!!این مسئله را ماست مالی کردن وبیش ازپیش این شائبه را به یقین نزدیک کردن که درانتخاب بازیکن برای تیم ملی مسایل دیگری غیرازمسائل فنی واخلاقی دخیل است
  • فوتبال=فرهنگ! IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    2 3
    هرجای دنیابودمادام العمرمحرومش میکردن.. متاسفم برای فوتبالمون ک اینجوربراحتی ازکناربداخلاقی میگذرند. پس کواون فرهنگ والگوسازی ک میگفتن مابسلامتی کشورمسلمانیم ای بابا الگوی اسلامی هم ازشماهاانتظارنداریم حداقل همون رسم و رسومات تمام دنیاحتی غرب وحشی رادنبال کنیدتوفوتبال ایااین جریان به این سادگی ازش میگذشتن؟؟ سیمای ایران و. ورزش این دوتاارگان فرهنگساز افتاده دست نااهلان توسینماو... داره انحراف سلبریتی هاموج میزنه ورسانه هاهم کارشون شده نشان دادن وتبلیغ اساتیل یااندام و... فسادفوتبال هم ک بکنار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس