هیأتی از طالبان به ژنو سفر کرد

وزارت خارجه سوئیس امروز از سفر هیأتی از طالبان به ژنو با هدف انجام مذاکرت دیپلماتیک و بشردوستانه خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در توییتر از سفر هیأتی از طالبان به شهر ژنو برای انجام گفتگو با مقامات سوئیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه سوئیس در این خصوص اعلام کرد: هیأتی از طالبان برای انجام گفتگوهایی درباره مسائل سیاسی و بشردوستانه به ژنو سفر کرده است.

هیأتی از طالبان به ژنو سفر کرد

این در حالیست که نمایندگانی از طالبان در هفته های گذشته به نروژ سفر کرده بودند.

«یوناس گوهر استور» نخست‌ وزیر نروژ در گفتگو با رسانه‌ها در نیویورک آمریکا درباره سفر هیئتی از گروه طالبان به کشورش گفته بود: علیرغم اعتراضات گروه‌ های مدافع حقوق بشر، سفر گروه طالبان به اسلو و گفتگوهای صورت گرفته میان این گروه و نمایندگان اروپایی و آمریکا (۲۳ تا ۲۵ ژانویه) امری ضروری بود. نخست‌ وزیر نروژ با بیان اینکه میزبانی از اعضای طالبان برای دولت این کشور انتخاب سختی بود، گفت که این دیدارها به معنی مشروعیت بخشی به گروه طالبان در افغانستان نیست.

«یوناس گوهر استور» دیدارهای صورت گرفته در اسلو را «نخستین قدم» به منظور از بین بردن بحران انسانی در افغانستان عنوان کرد و افزود: این فرصتی به منظور ابلاغ خواسته های جامعه بین الملل به گروه طالبان بود. هم اکنون یک میلیون کودک افغان با خطر گرسنگی روبرو بوده و تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان نیز نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس