کد خبر 1337290
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
هزینه ۵۰۰ میلیارد یورویی بحران آب و هوایی بر اروپا

سیل های شدید و وخامت اوضاع آب و هوایی تقریبا نیم تریلیون دلار برای اروپا در ۴۰ سال گذشته هزینه داشته و بیشترین خسارت بر کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا وارد شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه گاردین نوشت: در فاصله زمانی سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰ بین ۹۰ هزار و ۱۴۲ هزار نفر به دلیل رویدادهای مربوط به آب و هوا جان خود را از دست داده اند که اکثر موارد مرگ و میر به دلیل گرمای شدید بوده است.

اطلاعاتی که آژانس محیط زیست اروپا به تازگی منتشر کرده است، روند واضحی از افزایش تلفات ناشی از تاثیر بحران آب‌وهوایی را نشان نمی‌دهد زیرا تاثیرات اقتصادی به طور معمول در چند رویداد عمده متمرکز می شود، بیش از ۶۰ درصد از زیان های اقتصادی فقط از ۳ درصد از رویدادهای آب و هوایی در طول این دوره حاصل شده است  و اینها می توانند به هر جایی ضربه بزنند و نتایج بسیار متفاوتی ایجاد کنند.

یکی از محققان اصلی این تحقیق گفت: الگوی واضحی درباره بیشتر رویدادهای مربوط به وخامت اوضاع آب و هوایی وجود ندارد. آنها تا حد زیادی تصادفی هستند. این حقیقت که شمار تلفات به طور واضح افزایش نیافته است نباید باعث رضایت مردم شود. این روند بر اهمیت تطبیق زیرساختارها و آمادگی برای مقابله با وخامت اوضاع آب و هوایی تاکید دارد که با پیشرفت وضعیت بحران آب و هوایی ممکن است شدت و تناوب بیشتری پیدا کند.

مقام آژانس محیط زیست اروپا و محقق اصلی این تحقیق خاطرنشان کرد این که ما روندی را مشاهده نمی کنیم به خاطر این نیست که تغییرات آب وهوایی واقعی نیستند بلکه به خاطر این است که اقدامات زیادی هم علیه تغییرات آب و هوایی بکار بسته شده است. تعداد بیشتری از کشورها راهبردهای سازگاری با تغییرات آب و هوایی را اجرا می کنند.

این محقق گفت: کشورها باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی شیوه های سازگاری با تغییرات آب و هوایی داشته باشند زیرا پیشرفت در زمینه محافظت از تاثیرات بحران آب و هوایی در سراسر اروپا متفاوت است. حتی اگر انتشار گاز دی اکسید کربن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانیم باز هم به روش هایی برای انطباق با تغییرات آب و هوایی نیاز داریم تا تاثیر آن را محدود کنیم.

انگلیس پس از برگزیت از عضویت در سازمان محیط زیست اروپا به عنوان نهاد ناظر محیط زیست در این قاره انصراف داده است هر چند که سایر کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا مانند نروژ و سوئیس عضو این نهاد هستند. در زمان انجام این تحقیق انگلیس هنوز عضو این سازمان بود. برآورد می شود هزینه تغییرات اب و هوایی در انگلیس در بازه زمانی مورد مطالعه ۷۵ میلیارد یورو بوده است که معادل ۱۰۰۰ یورو به ازای هر نفر است و ۳۵۰۰ نفر تلفات داشته است.

بدترین خسارات اقتصادی، ناشی از رویدادهای «هیدروولوژیکی» و عمدتا سیل بوده است که تا ۴۴٪ از خسارات را به خود اختصاص داد. سپس  خسارات ناشی از رویدادهای «هواشناسی»، به طور عمده طوفان ها بوده که تا ۳۹٪ بسته به خسارات اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

کشورهای سوئیس، اسلوانی و فرانسه بیشترین زیان سرانه در این دوران داشته اند و بالاترین خسارت ها به نسبت منطقه جغرافیایی در سوئیس آلمان و ایتالیا رخ داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس