کد خبر 1337241
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
مزدا CX-۶۰ PHEV ۲۰۲۳ با بیش از ۳۰۰ اسب بخار معرفی شد

مزدا CX-۶۰ PHEV ۲۰۲۳ با یک پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب رونمایی شد.

به گزارش مشرق، این اولین خودرو از گروه محصولات بزرگ این خودروساز است که در اکتبر سال گذشته معرفی شد که قرار است به ژاپن و بازارهای دیگر بیاید.

CX-۶۰ در یک عکسبرداری در نوامبر گذشته دیده شد و اکنون تصاویری جدید از این خودرو منتشر شده است؛ این خودرو دارای چراغ‌های جلو یکسان LED است در یک خط افقی تا جلوپنجره جلو کشیده شده است؛ پرده‌های هوای کاربردی دارای جهت عمودی یکسانی هستند و روکش مشکی براق نیز بر روی قسمت جلوپنجره اعمال می‌شود.

مزدا قصد دارد CX-۶۰، ۲۰۲۳ را با یک پیشرانه هیبریدی پلاگین که ترکیبی از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی با یک موتور الکتریکی است، بفروشد. این کارخانه خودروسازی وعده می‌دهد که در مجموع بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد در حالی که مقررات سختگیرانه آلایندگی اروپا را رعایت می‌کند.

رونمایی از مزدا CX-۶۰ PHEV ۲۰۲۳ +عکس

 این خودرو به عنوان اولین مدل هیبریدی پلاگین این شرکت در اروپا در تاریخ ثبت خواهد شد و پس از آن یک CX-۸۰ سه ردیفه نیز عرضه خواهد شد.

قرار است هر دو شاسی بلند تا دو سال آینده در اروپا به فروش برسند. در ایالات متحده، CX-۷۰ به یک CX-۹۰ سه ردیفه ملحق خواهد شد که  دارای بدنه پهن‌تر در مقایسه با CX-۸۰ است. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که نه تنها از پیشرانه‌های PHEV، بلکه خانواده جدیدی از موتورهای شش‌گانه بنزینی و دیزلی با ساختار هیبریدی استفاده می‌کنند.

رونمایی از مزدا CX-۶۰ PHEV ۲۰۲۳ +عکس

هیچ صحبتی در مورد موتورهای احتراقی قوی‌تر که به اروپا می‌آیند وجود ندارد، اما مزدا تأیید کرده است که شاسی‌بلندهای جدیدی که در ایالات متحده به فروش می‌رساند، این موتورها را خواهند داشت. اگرچه این خودروساز مشخص نکرده است، اما انتظار می‌رود هر چهار مدل بر روی یک پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب سوار شوند.

این تنها SUV مزدا با موتور احتراقی و پورت شارژ نخواهد بود، زیرا کراس اوور الکتریکی کوچک MX-۳۰ در برخی بازارها به عنوان PHEV فروخته می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس