کد خبر 1337178
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

همانطور که می دانید بعضی از شرایط کاری ایجاد می کند تا کارکنان حتماً از ماسک صورت برای جلوگیری از آسیب رساندن گازهای خطرناک و گرد و غبار های آلوده به بدن شان استفاده کنند. در این صورت دیگر به سیستم تنفسی بدنشان صدمه ای وارد نمی شود. علاوه بر این باید بیان کنیم که ماسک صورت در مدل های متفاوتی وجود دارد. یکی از کارهای ایمنی که حتماً باید قبل از انجام کار کارگران انجام دهند، استفاده از ماسک نیم صورت و کفش کار و فیلتر ماسک است. زیرا این گونه از محصولات برای جلوگیری از هرگونه آسیب به بدن کارگران تولید شده است و کارگران موظفند قبل از انجام کار حتماً ایمنی را رعایت کنند. این گونه از ماسک ها نیمی از صورت را می پوشاند و فیلتر دار هستند و در واقع صورت دهان و بینی کارگر کاملاً پوشیده می شود. علاوه بر این ماسک نیم صورت برای آن دسته از شغل هایی بهتر است که با مواد شیمیایی سر و کاری ندارند. 

ماسک نیم صورت برای چه مشاغلی استفاده می شود؟

کاربرد ماسک نیم صورت 

ماسک نیم صورت کاربرد بسیار زیادی دارد. همانطور که می دانید ماسک های صورتی که برای سایر مشاغل تولید می شوند، بسته به شرایط کاری مورد استفاده قرار می گیرند. مثلاً آن دسته از مشاغلی که کارکنان آنها با مواد و آلاینده های خطرناک روبرو هستند از ماسک های مخصوص استفاده می کنند. این ماسک های تنفسی دارای فیلتر هستند و به صورت نیم صورت و تمام صورت تولید می شوند. این گونه از محصولات کاربرد بسیار مهمی دارند. به همین علت استفاده از آنها بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می دانید هدف از ساخت ماسک نیم صورت جلوگیری از ورود آلودگی و آلاینده های شیمیایی به بدن کارکنان است. به این دلیل هر مکان و هر شغلی که با آلاینده های شیمیایی و آلوده تماس مستقیم دارد، کارکنان باید از این محصول که باعث حفاظت از سیستم تنفسی شان می شود، استفاده نمایند. زیرا ماسک های نیم صورت فیلتر دار هستند و مانع ورود به هوای آلوده به سیستم تنفسی کارکنان می شود. 

کفش کار چیست؟

کفش کار یکی دیگر از محصولات ایمنی است که کارکنان صنایع مختلف حتماً باید در حین کار از این محصولات استفاده نمایند. زیرا باعث حفاظت از پاهای آنها در برابر عوامل مخرب بیرونی می شود. این گونه محصولات در محیط های صنعتی و کاری استفاده می شوند. بعضی از کفش های کار در قسمت جلو دارای یک زره فولادی هستند که از انگشتان کارکنان در برابر سقوط اجسام سنگین و تیز محافظت می کند. استفاده از این محصولات بسیار مهم است. در واقع به علت این که با استفاده از بهترین متریال ها تولید شده اند ضد برش و ضد ضربه هستند. به همین علت هنگامی که اشیا تیز و سنگین بر روی پای کارکنان افتاد از خطرات ناشی از این عوامل محفوظ هستند. همانطور که می دانید در بعضی از محیط های صنعتی و در بعضی از کارگاه های مختلف مانند کارگاه جوشکاری غیره، اجسام سنگین وجود دارد. 

ماسک نیم صورت برای چه مشاغلی استفاده می شود؟

کفش کار نامناسب چه عوارضی دارد؟

همانطور که می دانید پا نقش قلب دوم انسان را دارد، به همین جهت چه کفش های معمولی و چه کفش های کار و چه کفش های ورزشی باید از لحاظ کیفیت بالاترین کیفیت را داشته باشند. همانطور که می دانید کفش کار برای ایمنی بیشتر کارکنان تولید شده است. به همین علت باید با بهترین متریال تولید شده باشد تا هم بتواند باعث حفاظت پا در برابر عوامل بیرونی شود و هم در هنگام مصرف پا هیچ آسیبی وارد نکند. یک کفش خوب باید مناسب با ارگونومی پا تولید شده باشد و کاملا بهداشتی باشد. علاوه بر این باعث ایجاد بیماری های پوستی و قارچی در پا نشود . همانطور که می دانید اگر کفشی که استفاده می کنید نامناسب باشد باعث ایجاد مشکلاتی در ستون فقرات و زانو و مچ پا و حتی خود پا می شود و می تواند باعث ایجاد بیماری های مزمن سردرد و چشم درد شود. 

نحوه استفاده از فیلتر ماسک 

برای استفاده از فیلتر های ماسک باید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. همانطور که می دانید فیلتر های مخصوص گاز قادر به جلوگیری از ذرات آلاینده هوا هستند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از فیلترهای تنفسی که بر روی ماست های دهانی و ماسک های نیم صورت و تمام صورت نصب شده است با محدودیت همراه است. همان طور که می دانید فیلتر ماسک بنا بر استاندارد تولید شده است. به همین علت از نظر کیفیت درجه بالایی دارد. علاوه بر این باید ذکر کنیم تنها افرادی می توانند از فیلتر ماسک استفاده کنند که با محدودیت ها و طرز استفاده از آن آشنایی کامل داشته باشند. در غیر این صورت مجاز به استفاده از فیلتر های ماسک نخواهند بود. برای استفاده از فیلتر باید توجه داشته باشید که فیلتر ها دارای تاریخ انقضا هستند

ماسک نیم صورت برای چه مشاغلی استفاده می شود؟

ماسک های نیم صورت یکی از محصولاتی هستند که برای جلوگیری از ورود آلاینده های شیمیایی و گرد و غبار و گاز های خطرناک به بدن استفاده می شوند. این گونه از محصولات از هرگونه خطری که به سیستم تنفسی بدن وارد می شود جلوگیری می کنند. در واقع ماسک های صورت در مدل های متنوع هم تولید شده اند. علاوه بر این باید بیان کنیم که ماسک های نیم صورت کاربرد بسیار زیادی دارد. به همین علت در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می شود و استفاده از آن حائز اهمیت است. زیرا یکی از محصولات ایمنی به حساب می آید. یکی دیگر از محصولات ایمنی کفش کار است و باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. زیرا اگر نامناسب باشد عوارضی در پی دارد.علاوه بر این باید بیان کنیم که فیلتر ماسک هم جز محصولاتی است که حتماً باید برای جلوگیری از ورود ذرات آلاینده و گازهای خطرناک به سیستم تنفسی استفاده شوند. برای اطلاعات بیشتر به آدرس mahimen.ir مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس