.

ابعاد ناشناخته شخصیت فرهنگی، نظامی و امنیتی دبیرکل حزب‌الله برای رژیم صهیونیستی، تصمیم‌سازان این رژیم را در کابوسی بلند مدت گرفتار کرده است.

سرویس جهان مشرق _ با شهادت سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان در ۱۶ فوریه سال ۱۹۹۲ توسط رژیم صهیونیستی، سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل جدید این حزب انتخاب شد.

سی‌اُمین سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان/ ناتوانی اسرائیل در ترور فیزیکی؛ تلاش برای ترور شخصیتی فرمانده مقاومت +تصاویر

بررسی کارنامه سه دهه‌ای سید حسن نصرالله در رأس هرم قدرت حزب‌الله به عنوان یک سازمان اجتماعی، فرهنگی و شبه نظامی نشان از موفقیت وی در پیشبرد اهداف راهبردی این حزب دارد، تا جایی که بعد از این مدت، دوست و دشمن وی را  به عنوان یکی از نقاط قوت حزب‌الله به رسمیت می‌شناسند.

در همین رابطه محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش تحقیقات گسترده‌ای را برای بررسی ابعاد شخصیتی دبیرکل حزب‌الله و نحوه تصمیم‌گیری‌های وی در مواقع بحرانی در پیش گرفته‌اند تا شاید بتوانند اقدامات وی در مواقع حساس را پیش‌بینی و شناسایی کنند. تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده و بخشی از آن سال گذشته منتشر شد، نشان از فعالیت گسترده سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، روانشناسی و زبان بدن و بسیاری از اطلاعات مختلف بود.

شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی سال گذشته در اقدامی بی‌سابقه مبادرت به انتشار مجموعه‌ای از اطلاعات درست یا غلط در خصوص دبیرکل حزب الله لبنان کرد که آن را «پرونده محرمانه سید حسن نصرالله» نامگذاری کرده بود. این اقدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی که در راستای تلاش بر سرپوش گذاشتن بر ناکامی این سرویس‌ها در ترور سید حسن نصرالله ارزیابی می‌شد، تلاش کرد پیام‌هایی را به طرف‌های بین‌المللی مخابره کند مبنی بر اینکه عزم و اراده سیاسی در تل‌آویو برای ترور دبیرکل حزب‌الله وجود ندارد، این در حالی است که به اذعان مسئولان سیاسی و تحلیلگران صهیونیستی این اراده همواره نزد تصمیم‌سازان اسرائیلی وجود داشته و اسرائیل هیچ فرصتی برای ترور دبیرکل حزب الله را از دست نمی دهد.

سی‌اُمین سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان/ ناتوانی اسرائیل در ترور فیزیکی؛ تلاش برای ترور شخصیتی فرمانده مقاومت +تصاویر

سخنرانی های دبیر کل حزب الله لبنان نیز همانند شخصیت وی تأثیر زیادی بر محافل سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی دارد تا جایی که رسانه‌های مختلف این رژیم مکرر اذعان کرده اند که افکار عمومی اسرائیل در آستانه هر کدام از سخنرانی‌های مهم نصرالله،  منتظر این سخنرانی هستند تا ببینند سرنوشت التهابات متوالی موجود در منطقه به کجا ختم خواهد شد.

رژیم صهیونیستی حتی کارشناسانی با اطلاعات و تحصیلات بالا در مقطع دکتری تربیت کرده که تمام روزهای هفته به دنبال کسب اطلاعات از دبیرکل حزب الله و نحوه تفکر و بررسی ابعاد شخصیتی وی هستند.

بعد از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶، شیمون پرز رئیس سابق این رژیم در بیان اظهارات خود در کمیته وینوگراد که مسئول بررسی عوامل شکست ارتش اسرائیل در برابر حزب الله بود، تاکید کرد که یکی از مهمترین عوامل پیروزی حزب‌الله بر اسرائیل این بود که در طرف مقابل شخصیتی مانند سید حسن نصرالله قرار داشت.

ترور شخصیتی؛ راهبرد قدیم _جدید صهیونیست‌ها در برابر نصرالله

رژیم صهیونیستی امروز بیش از هر زمان دیگری که به موعد انتخابات سرنوشت‌ساز در لبنان نزدیک می‌شود، نیاز به تخریب چهره کاریزماتیک سید حسن نصرالله در افکار عمومی و تصمیم سازان لبنانی دارد. اسرائیلی‌ها معتقدند که اهمیت و اعتبار این وجهه برای آنها  کم‌خطر تر از سلاح حزب‌الله نیست. چرا که صداقت گفتار و صراحت لهجه وی نه تنها در محافل عمومی لبنان معروف است، بلکه افکار عمومی اسرائیل نیز این موضوع را به رسمیت شناخته اند.

ناکامی در ترور فیزیکی دبیرکل حزب‌الله لبنان به علاوه نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی این کشور و تلاش فزاینده اسرائیل برای کاهش بستر عمومی حزب الله  در نتیجه این انتخابات از مهمترین عواملی است که باعث شده تل‌آویو طی ماه‌های اخیر ترور شخصیتی دبیرکل حزب‌الله را در دستور کار خود قرار دهد. در همین راستا نشریه اسرائیلی اسرائیل هیوم چند روز پیش پیوستی را منتشر کرد تا شاید بتواند در چارچوب جنگ روانی گسترده ضد شخص دبیرکل حزب الله، وجهه وی را تخریب کند.

از جمله اتهاماتی کاملا غیر واقعی که در این  ویژه نامه مطرح شد، نقش حزب‌الله در پولشویی و فرماندهی عملیات بانکی در لبنان و تجارت مواد مخدر و قاچاق اعضای بدن بود. نکته جالب توجه این که چنین اتهاماتی از مدت‌ها پیش ضد حزب‌الله و شخص نصرالله مطرح بوده، ولی نتوانسته افکار عمومی را به  پذیرش این دروغ‌های بزرگ قانع کند. از سوی دیگر کسانی که اندکی با مسائل سیاسی لبنان آشنا باشند، از حمایت گسترده و نقش فشارهای آمریکا بر تمدید دوره ریاست ریاض سلامه بر بانک مرکزی این کشور به عنوان سکاندار راهبردهای ارزی و پولی لبنان بی‌اطلاع نیستند. کسی که از طریق اعمال سیاست‌های غلط، خواسته یا ناخواسته عامل اساسی تشدید بحران ارزی در لبنان و افزایش بحران‌های معیشتی بر مردم لبنان شد.

سی‌اُمین سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان/ ناتوانی اسرائیل در ترور فیزیکی؛ تلاش برای ترور شخصیتی فرمانده مقاومت +تصاویر
ریاض سلامه

اسرائیل هیوم البته انگیزه خود از افترائات مطرح شده ضد نصرالله را نیز مخفی نکرده و وی را خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل معرفی کرد و نوشت که وی ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد که می‌تواند به هر نقطه‌ای در اسرائیل برسد.

یواف لیمور تحلیل‌گر و کارشناس اسرائیلی و نوینسده این مقاله نوشت که آغاز دبیرکلی نصرالله رهبر حزب الله لبنان با مبارزه با اسرائیل در کمربند امنیتی این رژیم و پرتاب موشک به سمت الجلیل دنبال شد، به نحوی که در آن زمان سالیانه ۲۵ نظامی ارتش اسرائیل در درگیری‌ها کشته می شدند.

سی‌اُمین سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان/ ناتوانی اسرائیل در ترور فیزیکی؛ تلاش برای ترور شخصیتی فرمانده مقاومت +تصاویر

وی به بازدارندگی و سرخوردگی نهادینه شده توسط سید حسن نصرالله ضد ارتش اسرائیل اشاره و تاکید کرد که این سرخوردگی تا حدی بود که تمامی نامزدهای انتخابات  نخست‌وزیری اسرائیل در سال ۱۹۹۹ وعده عقب‌نشینی از لبنان را به عنوان شعار اصلی انتخاباتی خود برای جلب نظر افکار عمومی مطرح می‌کردند.

لیمور با اشاره به اینکه این عقب‌نشینی، نصرالله را به قهرمان لبنانی‌ها تبدیل کرد، ابراز داشت که حتی رئیس بخش مطالعات در شعبه اطلاعات  نظامی اسرائیل (أمان) که تا سال گذشته در این منصب حضور داشت، نیز تاکید کرد که نصرالله شخصیتی منحصر به فرد است و تفکراتی پیچیده همراه با کاریزمای بسیار بالا و هوش احساسی فوق العاده دارد.

در یکی از کتاب‌های درسی دانش آموزان صهیونیست که در مدارس رسمی این رژیم تدریس می‌شود، دبیر کل حزب الله لبنان یک شخصیت کاریزماتیک و فوق‌العاده توصیف و تاکید شده که وی همواره تلاش دارد اطلاعات زیادی از تحولات اسرائیل به دست بیاورد و به همین علت جامعه اسرائیل و حساسیت‌های موجود در آن را خیلی خوب می‌شناسد و از این اطلاعات برای ارسال پیام های مختلف که تاثیر زیادی در عرصه روانی بر اسرائیلی‌ها دارد، استفاده می‌کند.

با تشدید بحران سوخت در لبنان از ابتدای زمستان و  تلاش سیدحسن نصرالله برای انتقال سوخت از ایران به لبنان، روزنامه صهیونیستی اسرائیل دیفنس در مقاله‌ای نوشت که به این ترتیب نصرالله به قهرمان ملی لبنانی‌ها تبدیل می‌شود و تمامی پیش‌بینی‌ها در خصوص تشدید اختلافات بین حزب‌الله لبنان و افکار عمومی این کشور از طریق بحران اقتصادی فزاینده با شکست مواجه خواهد شد.

سی‌اُمین سالگرد انتخاب سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان/ ناتوانی اسرائیل در ترور فیزیکی؛ تلاش برای ترور شخصیتی فرمانده مقاومت +تصاویر

این مقاله همچنین به ناتوانی اسرائیل در مقابله با کشتی‌های اعزام شده از سوی ایران برای انتقال سوخت به لبنان اشاره و تاکید کرد که اسرائیلی‌ها با معادله‌ای که نصرالله ترسیم کرده، نمی‌توانند مانعی در برابر انتقال کشتی‌ها ایجاد کنند. این در حالی است که نصرالله برای اولین بار به قهرمانی برای تامین نیازهای اساسی مردم لبنان تبدیل شده است.

بررسی مجموعه عوامل و سیگنال‌ها، نشان دهنده بن‌بست اسرائیل در تعامل با شخصیت فرهنگی و سیاسی و نظامی سید حسن نصرالله است. در حالی که موسسات نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی قدرت ترور دبیرکل را ندارند، عرصه‌های رسانه‌ای این رژیم نیز توانایی از بین بردن وجهه عمومی صادقانه نصرالله نه تنها در داخل لبنان، بلکه در میان شهرک‌ نشینان اسرائیلی را نیز ندارند. فاجعه تل آویو زمانی رقم می‌خورد که مدیریت بحران نصرالله نیز همچنان اهرمی مبهم و ناشناس در میان تصمیم‌سازان صهیونیست‌ باقی مانده است، موضوع که هر گونه ماجراجویی نظامی را به کابوسی برای اسرائیلی‌ها تبدیل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    35 7
    حزب‌الله وسید حسن نصرالله ابهت وافسانه ای شکست ناپذیری اسرائيل درهم شکست
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    34 5
    درود بر سید حسن نصرالله.حزب الله مانند خاری هست در چشم يهوديها و آل سقوط.مرگ بر اسراییل
  • اصغر DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    32 5
    اللهم احفظه بحفظك
  • مرصاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    24 3
    کاشکی ؛ حکام و شیوخ عرب منطقه ، یک صدم غیرت سید مقاومت را داشتند !!
  • احمد شیرازی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    24 4
    الحق که از ذریه رسول اکرم و علی مرتضی هستی خوش به حال یاران و انصار شما.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    21 4
    سلام بر سید حسن نصرالله.
  • FR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    19 4
    درود بر سید حسن نصرالله یار و همراه مقاومت
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    9 2
    اللهم اجعله فی درعک الحصینة التی تمعل فیها من ترید بحق محمد و آله الطاهرین
  • رحمت عیدی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    11 2
    برای سلامتی و طول عمر سید علی و سید حسن صلوات انشاءالله که تا ظهور باشند و ببینند،سگیونیستها فکر کردن که همیشه با رهبران ترسو و منافق اون شش تا کشور عربی طرفند، تازه ایشان فقط یکی از سرداران و مریدانِ نایبِ امام زمان(عج) هستند
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    2 2
    مردم شریف لبنان . خاصه در انتخابات پیش رو . یکدست علیرغم میل و تلاش مذبوحانه دشمنان لبنان همچنان در کنار خدمتگزاران صدیق خود در حزب الله لبنان قرار داشته . و فرصت خدمت همچون خدمات بازسازی خرابی های جنگ اسرائیل ، در تمام زمینه های اقتصادی و اجتماعی فراهم آید و پیگیر مسائلی از جمله فساد اقتصادی و سیاسی برای رسیدن به جامعه سالم مرفه و شاداب در امنیت کامل که حق مردم عزیز لبنان است . باشند . با وجود نازنین جناب سید حسن نصرالله افتخار مقاومت و مسلمانان و اعراب و آزادگان و همراهان وی . بسیار امیدواریم . بار دیگر لبنان آن عروس معروف عربی . زیبنده بدرخشد . و قدرتمندانه از حقوق مسلمانان دفاع کند . و بر عزت و احترام خود با وجود حزب الله در کنار و با و از آن خود هست . روز بروز بیافزاید . خداوند همه مجاهدان لبنان بخصوص سید مقاومت را در پناه خود محفوظ بدارد و بر توفیقات شان بیافزاید
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    4 2
    ان شاالله سید حسن نصرالله پیروزی و آزادسازی قدس را خواهد دید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس