کد خبر 1337026
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
مانوئل فرناندز

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: فدراسیون ایران قوانین را مشخص می‌کند و کارمندانش از جمله من می‌توانیم این قوانین را نپذیریم.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشورمان با هدایت مانوئل فرناندز اسپانیایی در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در جایگاه چهارم ایستاد و بعد از ۸ سال موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان شد. هندبال ایران در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در قطر را به دست آورد.

قرارداد مانوئل فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی تا پایان مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود. او بعد از این مسابقات از عربستان راهی کشورش اسپانیا شد و در صفحه شخصی خود اعلام کرد که دیگر حاضر نیست با تیم ملی ایران ادامه دهد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در واکنش به پایان حضور فرناندز در ایران گفته بود: «قرارداد رابطه دوطرفه است و از مانوئل تشکر می‌کنم. این مربی زحمت زیادی کشید و با او به هدف‌مان رسیدیم. عدم حضور او در ایران به خاطر این بود که پروانه کاری‌اش تا ۱۲ بهمن اعتبار داشت. فرناندز برای ورود مشکلی نداشت، ولی برای خروج روند اداری یک هفته‌ای وجود داشت.‌ وی در این مدت تنها ۹ روز پیش خانواده‌اش بود و تمایل داشت که نزد خانواده خود برود. در جلسه‌ای که با مانوئل داشتیم متوجه شدیم تصمیم خود را گرفته و ما هم به آن احترام می‌گذاریم‌. اگر وی در جلسه کمیته فنی در تهران حاضر می‌شد و درخواست‌های دو طرف از جمله مبلغ قرارداد مطرح می‌شد ممکن بود ما تمایل به همکاری نداشتیم. فرناندز مربی‌ای بزرگ و تا آخرین لحظه کنار تیم بود و در موفقیت ما نقش اول را داشت. فرناندز تصمیم خود را گرفته و ما هم باید شخصیت هندبال کشورمان را حفظ کنیم‌. مطمئناً برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی یک سرمربی باکیفیت را در کنار هندبال خواهیم داشت».

با تیم ایران تا آخر دنیا می‌روم

مانوئل موتایا فرناندز درباره ترک تیم ملی و اتفاقات اخیر صحبت کرده است که در زیر می‌خوانید:

*عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا چطور بود و آیا به آنچه مد نظر داشتید دست یافتید؟  

در ابتدا باید بگویم از همان زمان که وارد ایران شدم گفتم همیشه در خدمت خبرنگاران هستم و همواره سعی می‌کنم به قولم عمل کنم و پاسخگوی رسانه‌ها باشم. در مورد عملکرد تیم ملی ایران باید بگویم همیشه همه چیز می‌تواند بهتر از این باشد، اما ما در مرحله اصلی مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی سوئد- لهستان ۲۰۲۳ را کسب کردیم. بعد از آن برای کسب مدال برنز ‌جنگیدیم. لازم نیست من جوابی در مورد عملکرد شاگردانم بدهم و معتقدم شما به عنوان رسانه باید عملکرد تیم ملی را قضاوت کنید.

*قبول دارید که تیم ملی در این مسابقات فراز و نشیب‌هایی داشت و در عملکرد تیم در بازی‌ها شاهد نوسان بودیم؟ برخی معتقدند درگیری بازیکنان با کرونا در این فراز و نشیب موثر بوده است...

این امکان وجود داشت که بتوانیم در طول مسابقات منظم‌تر باشیم، اما بازی با تیمی که ترکیبی از بازیکنان باتجربه‌ و جوان است خطراتی هم دارد که شخصاً آنها را تصور می‌کردم. در مورد  بحث کووید-۱۹ هم چیزی برای گفتن ندارم!

*شما اعلام کردید که مسیرتان از فدراسیون ایران جدا شده است. مسیری که فدراسیون در نظر داشت چه چیزی بود که باعث شد شما نتوانید به این همکاری ادامه دهید؟

نمی‌خواهم در مورد مشکلات خاصی صحبت کنم، فقط می‌خواهم دوباره بگویم که ما مفاهیم متفاوتی در مورد مدیریت تیم ملی داریم. این فدراسیون هندبال ایران است که قوانین را مشخص می‌کند و کارمندانش از جمله من می‌توانستیم این قوانین را بپذیریم یا نپذیریم. این تنها جوابی است که می‌توانم در این مورد بدهم و بهتر است بیشتر وارد این مسائل نشوم.

با تیم ایران تا آخر دنیا می‌روم

*با لژیونرهای ایرانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند، صحبت کرده بودید. برداشت شما این بود که  انگیزه بازی برای تیم ملی را نداشتند یا اینکه دلیل دیگری متصور هستید؟

من با همه بازیکنان ایرانی که در کشورهای دیگر بازی می‌کنند، صحبت کردم و فقط با  علی مهدی‌زاده، بازیکنی که در لهستان بازی می‌کند، حرف نزدم. در این صحبت‌ها متوجه شدم برخی بازیکنان تصمیم گرفتند که به ایران نیایند و من هم  به تصمیم آنها احترام گذاشتم. در مقابل برخی بازیکنان به تیم ملی آمدند و باید بگویم رفتار آنها در تیم استثنایی بود، به همین خاطر تصمیم گرفتم بازیکنان دیگر را به اردوی تیم ملی دعوت نکنم.

*اگر آن لژیونرها را داشتید، امکان داشت تیم ملی ایران در این مسابقات روی سکو بایستد؟

من تنها از تیم خودم صحبت می‌کنم. تیمی که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت، برای من بهترین است. اگر به عقب برمی‌گشتم با قاطعیت می‌گویم دوباره همان بازیکنان را انتخاب می‌کردم و با آنها تا آخر دنیا می‌رفتم.

*حقوق خود را به طور کامل گرفته و پاداشی برای کسب سهمیه قهرمانی جهان دریافت می‌کنید؟

این یک موضوع شخصی بین من و فدراسیون هندبال ایران است.

*کدام یک از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی استعداد واقعی بود که شما آن را کشف کردید؟

من به مفهوم تیمی اعتقاد دارم، احتمالا بازیکنانی بودند که  خانواده هندبال، آنها و چند بازیکن جدید را بهتر می‌شناسند. تکرار می‌کنم با این تیم تا آخر دنیا می‌روم. آنها سزاوار اعتماد و بهترین‌ها هستند.

*به جز تهران از چه شهرهایی در ایران دیدن کردید؟ از مردم و فرهنگ ایران برایمان بگویید، ایران چقدر با آنچه توسط کشورهای دیگر معرفی می‌شود، تفاوت دارد؟

من فقط در جزیره کیش بودم و در گذشته در تبریز. نتوانستم از شهرهای معروف دیگری که بخشی از فرهنگ و دانش جهانی نیز هستند، دیدن کنم. امیدوارم در آینده دوباره به ایران برگردم و به این شهرها سفر کنم و با آرامش از دیدن آنها لذت ببرم. همیشه قدردان مردم ایران خواهم بود. آنها همیشه با من رفتار محبت‌آمیزی داشتند، هرگز برخی از کسانی را که در ایران می‌شناختم، فراموش نمی‌کنم. همچنین می‌خواهم به بازیکنانی اشاره کنم که در موارد معدودی با آنها کار کردم، بازیکنانی که مانند مردم ایران خوب و بسیار صادق هستند.

درباره دیدگاهم نسبت به ایران هم باید بگویم که هر کشوری شیوه زندگی، آداب و رسوم خود را دارد و مطمئناً زندگی در ایران و اسپانیا متفاوت از یکدیگر است، اما من تمام این مدت حس در خانه بودن را داشتم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرویز DE ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    چرا هر مربی خارجی که برای یکی از رشته های ورزشی به ایران میاید بعد از پایان قراردادش در حالت فرار از ایران خارج میشود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس