توطئه منطقه ای و خارجی برای انتقال تروریست ها از سوریه به عراق

«فاضل الفتلاوی» با اشاره به توطئه منطقه ای و خارجی برای انتقال داعشی ها از زندان های سوریه به عراق، بر ضرورت مقابله نیروهای امنیتی و حشد شعبی با این توطئه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، نماینده سابق ائتلاف فتح در پارلمان عراق از وجود برنامه ریزی و توطئه منطقه‌ای و خارجی برای انتقال تروریست‌های زندان الحسکه سوریه به عراق پرده برداشت.

«فاضل الفتلاوی» که با پایگاه خبری المعلومه مصاحبه می‌کرد، ضمن افشای تلاش برای اجرای این توطئه گفت: گشودن تعدادی از زندان‌های سوریه که شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش در آن اسیر هستند و همچنین تلاش برای قاچاق و انتقال آنها به عراق، در چارچوب توطئه منطقه‌ای و خارجی علیه عراق قرار دارد.

وی افزود: اردوگاه الهول که خانواده تروریست‌های داعش در آن نگهداری می‌شود، خطر بزرگی برای عراق به شمار می‌رود. نیروها و همه دستگاه‌های امنیتی عراق باید برای مقابله با این باندهای تروریستی، جلوگیری از نفوذ آنها به داخل خاک عراق و محافظت از مرزهای عراق و سوریه کاملاً آماده باشند.

الفتلاوی تصریح کرد: اردوگاه‌های نظامی تروریست‌ها در سوریه تهدید و خطر بزرگی برای مرزهای عراق و سوریه به شمار می‌آید و برای جامعه عراق نیز اثرات منفی در پی دارد. اما نیروهای امنیتی و حشد شعبی با قدرت علیه این تروریست‌ها و تلاش آنها برای نفوذ به خاک عراق می‌ایستند.

این اظهارات نماینده سابق عراقی در حالی مطرح می‌شود که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی با تأکید بر اینکه اردوگاه الهول سوریه خطر و تهدید بزرگی برای عراق محسوب می‌شود، گفت در حال حاضر ۷۰ هزار خانواده با تابعیت‌های مختلف در اردوگاه الهول سوریه ساکن هستند که ۴۰ هزار نفر از آنها زیر ۱۸ سال سن دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    عراق چرا نگران است، الکاظمی و مقتدی صدر، همه شون رو درو می کنند. بنازم به بچه های غیور حشد الشعبی.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    باید فکری برای پایگاه تنف کرد امریکا قصد دارد از این پایگاه کار ناتمام تروریست ها را تمام کرده و به دمشق در آینده حمله کند نباید انها در این پایگاه احساس آرامش کرده و برنامه ریزی بتوانند بکنند تنف باید نابود شود
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    باید به کاروان امریکایی ها در مرز عراق و سوریه نیز حمله ی بسیاری کرد
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    خروج آمریکا از شرق سوریه بخاطر حملات مکرر به کاروان های آمریکایی در خاک عراق است خوب امریکا بجز خاک عراق راهی برای سوریه ندارد از این رو روسیه می داند حضور ایران در خاک عراق و سوریه باعث تبدیل ایران به یک امپراطوری خواهد شد از این رو باید بشار اسد اندک اندک بر میزان فشارهای خود باید در شرق فرات باید بیفزایند باید از طالبان یاد بگیرند 3000 نفر بودند
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    اگر امریکا از عراق بیرون برود دیگر تروریسم در سوریه برای همیشه نابود می شود راه حل سوریه هم از عراق می گذرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس