رئیسی نمایه

رئیس جمهور گفت: تامین منابع پایدار آب، رساندن آب سالم و استاندارد به مردم در مناطق روستایی و عشایری، جزء وظایف مهم دولت و اهتمام وزارت نیرو به این حوزه امیدوارکننده است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی روستایی و عشایری، بهره‌برداری از این طرح‌ها در ایام دهه فجر را مسرت‌بخش خواند و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب محرومان بود و گام‌های عملی از جنس طرح‌هایی که امروز شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، حرکت در مسیر آرمان‌های اصیل انقلاب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی روستائی و عشایری که امروز افتتاح شد در زندگی روستاییان و عشایر کشور بسیار موثر است، افزود: گام‌هایی از این جنس که کیفیت زندگی مردم در مناطق روستایی و محروم را ارتقا می‌بخشد، باید در سرلوحه برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در دولت مردمی قرار بگیرد.

دکتر رئیسی آب‌رسانی و توسعه شبکه برق را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های کشور و یکی از شاخص‌های مهم تحقق عدالت و توسعه متوازن دانست و عنوان کرد: جا دارد از مسئولان وزارت نیرو بابت اجرای این طرح‌ها و نیز تدابیر و اقدامات آنان در جلوگیری از تکرار قطعی‌های گسترده برق در ایام پیک مصرف که در طول سه سال گذشته مردم را آزار داده بود، تشکر کنم.

اصلاح الگوی مصرف برق و آب از اولویت‌های کشور است

 رئیسی در ادامه توضیحات وزیر نیرو درباره برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این وزارتخانه برای تامین آب و برق را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی که در این برنامه‌ها برای افزایش ۳۰ هزار مگاواتی تولید برق از مسیر مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی، افزایش ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت توانیر انجام شده است، دورنمای خوبی را پیش روی بخش انرژی کشور ترسیم می‌کند.

رئیس‌جمهور اصلاح الگوی مصرف برق و آب را دیگر اولویت کشور در حوزه انرژی خواند و تصریح کرد: اگر چه در زمینه آب و برق با کمبودهایی مواجه هستیم اما قطعاً اصلاح الگوی مصرف آب و برق در بخش‌های مختلف می‌تواند تا حد قابل توجهی به نیازها پاسخ دهد و کمبودها را برطرف کند.

رئیسی در ادامه وزارت نیرو را مکلف به رعایت و اجرای سه اصل دانست و خاطرنشان کرد: اصل اول لزوم قانون‌مداری در وزارت نیرو است. اقدامی که برای اصلاح تعرفه‌های مشترکین پرمصرف انجام شد، می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در اصلاح الگوی مصرف و برقراری عدالت میان مشترکین پرمصرف و کم‌مصرف داشته باشد.

اگر منابع آبی موجود عادلانه توزیع شود، طبیعتا با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم

رئیس جمهور ادامه داد: اصل بعدی ضرورت تلاش برای اجرای عدالت در مجموعه وزارت نیرو است. اگر منابع آبی موجود کشور عادلانه توزیع شود، طبیعتا مردم احساس تبعیض نخواهند و با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

دکتر رئیسی تاکید کرد: لازم است مسئولان وزارت نیرو با حضور در میان مردم، با شفافیت تمام محدودیت‌های موجود را برای آنها تشریح کنند. مطمئنم وقتی مردم به طور دقیق از وضعیت مطلع باشند و ببینند که دغدغه دولت توزیع عادلانه منابع محدود بین آنهاست، با برنامه‌هایی که برای رفع مشکلات طراحی و اجرا می‌شود، همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهور شفافیت را سومین رکن فعالیت وزارت نیرو دانست و افزود: وزارت نیرو هم در تعامل با دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های همکار خود و هم در ارتباط با مردم باید کاملا شفاف عمل کرده و مستمرا مردم را از شرایط کشور در حوزه آب و برق باخبر کند.

 رئیسی اظهار داشت: تنش آبی امروز یک مشکل فراگیر در اکثر بخش‌های کشور است و در همه سفرها و ملاقات‌هایی که بنده با مردم استان‌های مختلف کشور داشتم، مشکلات و پیامدهای کم‌آبی، جزء مهم‌ترین گلایه‌ها و مطالبات آنها بود. وزارت نیرو با توجه به برنامه‌هایی که در این زمینه دارد، با شناخت دقیق مشکل، دریافت و بررسی راهکارهای کارشناسان و جلب همیاری و همکاری مردم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بوجود آمده در اثر تنش آبی به کار بگیرد.

استفاده از ظرفیت دانش محلی برای غلبه بر مشکلات هر منطقه در دستور کار باشد

رئیس جمهور از مسئولان وزارت نیرو خواست راهکارهای پیشنهادی مردم برای غلبه با اثرات کم‌آبی را با دقت بررسی‌کنند و گفت: معمولا مردمی که در میدان شخصا با مشکلات دست به گریبان هستند، راهکارهای موثری برای رفع آنها می‌شناسند و به همین دلیل معتقدم استفاده از ظرفیت دانش محلی برای غلبه بر مشکلات هر منطقه باید در دستور کار دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد.

دکتر رئیسی در ادامه برنامه‌های وزارت نیرو برای رونق بخشیدن به اقتصاد برق را نیز مفید توصیف و تصریح کرد: آقای محرابیان تلاش خوبی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت برق دارد که قطعاً این تلاش‌ها می‌تواند پویایی و رونق صنعت و اقتصاد برق را به دنبال داشته باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور دکتر علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در سخنانی با تشریح آخرین وضعیت بخش آب و برق کشور، برنامه‌های این وزارتخانه برای تامین با ثبات برق و آب در کشور و ارتقای ظرفیت‌های تولید برق و تامین آب کشور را تبیین کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    رئیس جمهور گفت: تامین منابع پایدار آب، رساندن آب سالم و استاندارد به مردم در مناطق روستایی و عشایری، جزء وظایف مهم دولت و اهتمام وزارت نیرو به این حوزه امیدوارکننده است.// قربون جدت برم آب آشامیدنی مردم چکارش به دولت و وزارت نیروست . فقط شما کافیست برجام را امضاء کنید و داخل هرجا رسیدید بتن بریزید تحریمها همچین تیکه ای و قلمبه ای و بالمره لق!! میشن و آب آشامیدنی خودش خودش می آیه و تازه ابرها هم زیر پای خودشون را نگاه میکنند برجام و اف اف چیمدونم تِف تِف را امضا کرده باشیم میبارن و درختان چنار سیب و گلابی میدهند ‌... به جان جان کریه اگه این کاسبان تحریم بگذارن و هی موشک در نکنند تازه روش هم با ماژیک بنویسن《 قبل از مصرف تکان دهید 》 والا
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    امکانات را از شهر های بزرگ ببرید. جمعیت را در کشور پخش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس