کد خبر 1310436
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
بالگرد عراقی

منابع محلی اعلام کردند که یک بالگرد نظامی عصر دیروز (سه شنبه) در استان «میسان» در جنوب عراق سقوط کرده، ولی تلفات انسانی در پی نداشته است.

به گزارش مشرق، شورای استانی میسان با صدور بیانیه ای، صحت سقوط بالگرد نظامی در این استان را تایید کرده است. منابع امنیتی نیز از سقوط یک فروند بالگرد نظامی عراق در استان میسان در جنوب این کشور خبر داده اند.

وزارت دفاع و ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای که دیشب منتشر کردند، آورده اند که یک بالگرد متعلق به ارتش این کشور، دچار نقص فنی شد که بعد از فرود اضطراری آن در منطقه «الرفاعی» در استان میسان، خدمه آن زخمی شدند.

سقوط بالگرد نظامی در جنوب عراق+عکس

در این بیانیه علت سقوط این بالگرد نظامی، نقض فنی عنوان شده است.منابع وزارت دفاع عراق اعلام کردند که این بالگرد در منطقه «سید احمد الرفاعی» از توابع شهرستان «المیمونه» در جنوب غربی استان میسان در جنوب عراق سقوط کرده است.

اطلاعات اولیه حاکی از زخمی شدن خدمه بالگرد است و آمبولانس‌ها مجروحان این حادثه را به بیمارستانهای استان میسان منتقل کردند. با این وجود نیروهای امنیتی، محل حادثه را برای بررسی علل سقوط بالگرد، محاصره کرده اند.

این بالگرد نظامی که ۹ سرنشین داشته، از نوع تهاجمی «ام آی ۱۷ » ساخت روسیه بوده است. یک بالگرد دیگر از این نوع در آوریل گذشته در استان واسط در جنوب عراق سقوط کرده بود که دو سرنشین آن نیز از این حادثه جان سالم به دربردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس