کد خبر 1336608
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
رشد ۷۱ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌‌ای که گذشت

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۷۱هزار و ۷۹۳واحد افزایش، معادل ۵.۸درصد رشد کرد.

به گزارش مشرق، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۳۲میلیارد و ۵۰۶میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۲۶هزار و ۳۰۸میلیارد ریال در بیش از ۲میلیون و ۳۴هزار و ۳۱۲دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۶.۹، ۲۰ و ۲۳ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

این درحالی است که تعداد ۳۹۸۴میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۵هزار و ۶۶میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۳.۳۹ درصد کاهش و ۱۶.۲۳درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۵ بهمن ماه با ۷۱هزار و ۷۹۳واحد افزایش، معادل ۵.۸۴درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۰۱هزارو ۱۶۱واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۴هزار و ۲۶۳واحد افزایش، معادل ۴.۴۷درصد رشد کرد و رقم ۳۳۳هزار و ۱۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۸هزار و ۱۸۹واحد رشد به رقم ۹۹۹هزار و ۸۲۹واحد و شاخص بازار دوم با ۹۶هزار و ۳۱۵واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۴۷۵هزار و ۵۰۶واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۳۲ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۴.۰۵درصد رشد همراه شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    خدا رو شکر‌ ، یه هفته مثبت بود این بورس شما ، البته در سه روز ابتدایی هفته جاری، جبران مثبت بودن هفته گذشته شد
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    2 0
    بورس که درحقیقت موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست و باید دولت از آن حمایت کنه و سرمایه های سرگردان و همچنین سرمایه هایی که به سمت خرید ارز، طلا، سکه ،خودرو، ملک و .... رفته را به سمت بورس و فرابورس برگرداند ، متاسفانه از بورس نه تنها حمایت نکرده بلکه باعث سقوط آن شده . درسته که ۲_۳روزی بورس سبز شد ولی فرابورس و ۸۰ درصد بورس همچنان قرمز و منفی بود و ضرر و زیان افراد روز به روز بیشتر و بیشتر شده. قوه ی قضائیه و مجلس باید حسن روحانی دزد و خائن را احضار کنند و علت به سقوط کشاندن بورس توسط این خائن را جویا شوند و باهاش قاطعانه برخورد کنند.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    4 0
    پس چرا هیچی از ضررمون کم نشد؟؟
  • زیان دیده ازبورس IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    کدام رشدفقط چندتانمادی ک اکثرسهاماش دست حقوقی ها وبازارگردانهاست. من خودم شخصا21نمادسهم دارم فقط یکی دو روزمثبت سه تاش اماازتلافی کردرفت تومنفی 5.اخه این چه بورسیه مگه تمام شرکتهاورشکسته شدن ک از70تا85درصدزیان به هرسهم واردکردن؟؟پاداش دادن به هییت مدیرهاشون دیگه کجای دلمون بزاریم اگه زیان 80درصدی کرده این پاداشهای میلیاردی پس ازکجاامده؟ حقوقی هیچوقت زیان نمیکنه هرچندتا منفی بخوره پول زیردستش پره پول مفت شرکتهاودولت میانگین کم میکنه منه عادی ک 150تومنم رسیده به 55میلیون ازکجابیارم میانگین کم کنم؟ نمادی دارم 60هزارتومن قیمت پارسالش اما الان رسیده به 6هزارتومن این شاه دزدی نیست بنظرتون باتوجه به اینکه خوراک دام که کمیابه توایران تولیدمیکنه وکلی سود ساخته برای خودش اما85درصدسهمهازیان زده
  • علی خان IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    ی ماه سبز شدن به این شکل باشه معنی نداره ، میان پایانی را ی هفته در حداقل قرار میدن مثلا امروز قیمت پایانی ۱۵۶ تومن هست مثبت ۵ را زده شده۱۶۴ تومن ، فردا پایانی را ۱۵۳ تومن میگیرن و باز مثبت مثلا ۵ میزنه و میشه ۱۶۰ تومن و ی هفته این شکلی مردم را سر کارمی گذارن و ی هفته مثلا بورس رشد کرده ولی سهم مردم قیمتش تغییری نکرده ، حالا بیا منفی بشه ببین چی میشه .یهو از ۱۵۶ تومن میاد رو ۱۴۶ تومن وفردا ی منفی ۵ ، جالبه وقتی شاخص مثبت میشه قیمت‌ها رشد نمیکنه همین شاخص مثبت ی ریال افت کنه قیمت سهام زرت میریزه ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس