تیراندازی به نظامیان پاکستان در مرز افغانستان جان ۵ نفر را گرفت

ارتش پاکستان با محکوم کردن کشته شدن ۵ نظامی خود در جریان تیراندازی عناصر تروریستی از خاک افغانستان، از حاکمیت طالبان خواست تا جلوی استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان علیه همسایگان را بگیرد.

به ‌گزارش مشرق، در تازه‌ترین رویدادهای مرزی میان این کشور و افغانستان تیراندازی به مواضع مرزبانان پاکستانی از خاک افغانستان ۵ نظامی ‌کشته شدند.

روابط ارتش پاکستان نیز امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تروریست‌ها از قلمروی افغانستان پست نیروهای ارتش در منطقه مرزی "کُرَم" در شمال غرب پاکستان را هدف گرفتند که در نتیجه آن ۵ نظامی کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش پاکستان در اقدامی تلافی جویانه نقاطی که از آن مورد حمله قرار گرفتند را نشانه رفتند و گفته می‌شود تلفات سنگینی بر تروریست‌ها وارد شده است.

ارتش پاکستان آنچه استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان برای فعالیت‌ها علیه آن کشور خواند، را به شدت محکوم کرد و از دولت موقت در افغانستان خواست تا در آینده اجازه چنین فعالیت هایی را علیه پاکستان ندهد.

ارتش پاکستان از اوایل سال ۹۶ شمسی عملیات حصارکشی مرزهای مشترک خود با افغانستان را آغاز کرد و تا به امروز حدود ۹۰ درصد حصارکشی ۲۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک تکمیل شده است. گفته می‌شود ۲۳ کیلومتر از این طرح باقی مانده اما به دلیل مخالفت طالبان احداث آن متوقف شده است.

چالش حضور عناصر تروریستی ضدپاکستان در خاک افغانستان موضوعی است که همواره موجب اختلاف جدی میان کابل و اسلام‌آباد شده است و یک نگرانی مضاعف برای دولت و ارتش پاکستان محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس