اومیکرون اوج گرفت/ ۳۵۴۲۹ بیمار جدید و ۸۵ فوتی در شبانه روز گذشته

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۵۴۲۹ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شد.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۱۵۲ هزار و ۹۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۳۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    7 4
    حداقل تعطیلی عمومی در همه جا اعلام کنید!!! حداقل کار مفید فقط تعطیلی است الان!!!!!!
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      1 2
      بعد ملت پا شن برن دور همی و خرید و بازار و شمال آره؟؟؟ تعطیلیهای قبلی چطور بود؟؟ همین الانش چرا عصر و شب تو خونه نمیمونن . فقط کار کردن تعطیل کنن؟?
  • محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    5 2
    داشتیم برای دنیا الگو میشدیم برعکس شد
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 4
    خمیازه باعث توزیع ماده ای شیمیایی به نام «سورفاکتانت» می شود. «سورفاکتانت» ماده ای چسبنده است که سطح کیسه های هوایی را پوشانده و باعث باز نگه داشتن آنها می شود باهر سرفه خمیازه بکشیم برخی نظریه‌ها می‌گویند که خمیازه کشیدن موجب می‌شود شش‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.خمیازه موجب تجدید ماده‌ فعال سطحی در شش‌ها می‌شود و تنفس بهتر صورت می‌گیرد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 1
    معنی فوت 85 نفر در مقابل 400 هزار نفر مبتلا این است که فقط افراد دارای التهاب مزمن شدید می میرند
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      2 1
      یک نفر هم زیاد است محدودیت ها را تشدید کنید یک نفر یعنی یک خانواده خواهشاً مسول محترم فقط اقدام و عمل و اجباری کردن ماسک و دورکاری کارمندان و بستن استخرها و بازارهای سرپوشیده
  • علی اصغر قاسم پور IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 1
    دستورالعملهای بهداشتی از طرف بعضی افراد جامعه به هیچ عنوان رعایت نمی شود، نه ماسک، نه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نه خودداری از تشکیل دورهمی ها و ‌مهمانیها، انگار نه انگار کرونایی هست! و نظارتی هم وجود ندارد. تأسف بارتر این که در صنف مربوط به بهداشت و درمان، بعضی افراد عوض این که خود الگوی مقید بودن و رعایت دستورالعملها باشند، بر عکس الگوی عدم پای بندیها و زیر پا گذاشتنها هستند! چند روز قبل گذرم به درمانگاه و دکتر و داروخانه و تزریقات افتاد، دکتر که نه ماسکی داشت و نه ذره ای دستورالعملها را رعایت می کرد، داروخانه هم که همین طور و انگار همراه تحویل داروها، میکروبها را هم تحویل می داد، داروخانه شبانه روزی بود، من قبل از ساعت ٨ صبح مراجعه داشتم، کارت و پول و پذیرش نسخه و تحویل دارو و حساب و کتابها رو همه در یک جا انجام می داد!تزریقات هم که هکذا، نه دستکشی، نه ضدعفونی دستی، نه رعایت پروتکلی! خلاصه همه در کنار کار اصلی به پخش و تکثیر و انتقال میکروبها هم مشغول بودند! با این وصف اگر نظارت نباشد و جلو عدم رعایتها گرفته نشود باید منتظر موج شیوع و انتشار گسترده باشیم.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      سلام یکسری هم به داروخانه شبانه روزی املش بزنید. خیلی رعایت میشه!! الگوی شهرستانهای ایرانه داداش!! "املش یکی از شهرستانهای شرق گیلان است با یکصدوبیست هزار ادم که دست راس و چپ خودرا نمی دانند و احشام بسیار.و خداوند حتما دل خواهد سوزاند. زیرا او فیاض و دیرخشم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس