دولت سیزدهم از نظرات تخصصی نخبگان استقبال می‌کند

معاون امور مجلس رییس‌جمهور، گفت: برخلاف سالهای اخیر که برخی مسئولان چندان به نظرات کارشناسان و نخبگان اعتنا نمی‌کردند در دولت سیزدهم اهتمام خاصی به شنیدن نظرات تخصصی نخبگان وجود دارد.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی پس از رونمایی پوستر جشنواره بین المللی دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی با رویکرد هوش مصنوعی، با تجلیل از فعالان و متخصصان حوزه هوش مصنوعی، گفت: این صنعت می‌تواند ظرفیت بالایی برای کشور در آینده مهیا کند که نباید از آن غفلت کرد، برای استفاده از هوش مصنوعی نیاز به یک استراتژی مدون داریم تا بتوانیم نیروهای متخصص و نخبه این حوزه را جذب کرده و در رقابت با کشورهای منطقه پیشرو باشیم.

با روش‌های سنتی نمی‌توان با کشورهای دیگر رقابت کرد/ جهان فقط غرب نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: در سالهای گذشته به دیپلماسی اقتصادی کم‌توجهی شده است و صرفا با روش‌های سنتی نمی‌توان با کشورهای دیگر رقابت کرد.  

حسینی افزود: دولت سیزدهم فعالیت موثری را در عرصه اقتصادی شروع کرده که همگان شاهد این اقدامات و ان‌شاءالله نتایج ملموس آن خواهند بود. در ارتباط و تعامل با کشورها با تمام ظرفیت به دنبال ایجاد توازن هستیم، چرا که دنیا فقط غرب نیست.

وی با اشاره به واردات افسار گریخته قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب بسیاری از محصولات کشاورزی و غذایی و نیازهای روزمره را وارد می کردیم، واردات منحصر به یک یا چند کالا نبود. در حوزه‌های دیگری هم عقب مانده و منحط بودیم مثلا برخی پزشکان عمومی هم از پاکستان و هند بودند، عمده صنعت کشور به صورت مونتاژ بوده و در راه اندازی و استفاده آن نیز باید طبق نظر متخصصان و مستشاران خارجی عمل می‌شد، امروز کشور به برکت انقلاب اسلامی توانسته در بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی، ساخت پالایشگاه، داروسازی، فناوری نانو، هوافضا، سلول‌های بنیادی به پیشرفت‌های خیره کننده نائل شود و در رشته‌های متعدد در شمار ۱۰ کشور اول جهان قرارگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: امروز بر عکس گذشته به دنبال جذب گردشگر سلامت برای درمان هستیم و در بسیاری از صنایع دیگر نیز از واردکننده به صادرکننده تغییر رویه داده‌ایم. البته جنگ تحمیلی موانع بسیاری برای توسعه کشور ایجاد کرد اما بعد از پایان جنگ و در دوران ولایت مقام معظم رهبری، حرکت علمی در کشور سرعت گرفت و شتاب رشد علمی کشور ۱۱ برابر متوسط رشد علمی در جهان شد.  

حسینی با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه آینده را می‌نگرند و از این بابت همیشه از توسعه دانش حمایت کرده‌اند، گفت: سال ۱۳۸۵ در دیدار استادان دانشگاه با رهبر معظم انقلاب، ایشان ضرورت تدوین نقشه جامع علمی کشور را مطرح کردند تا توجه به دانش در کشور بیش از گذشته شود. امروز همه دیدند که دشمنان ملت تحریمی نمانده بود که برای مردم ایران اعمال نکنند و در حوزه علم و فناوری هم شاهد آپارتاید علمی بودیم، اما پیشرفت کشور متوقف نشد و توانستیم در بسیاری از حوزه‌ها گام های بلندی برداشتیم.

دولت سیزدهم از نظرات تخصصی نخبگان استقبال می‌کند

وی خاطرنشان کرد: در برخی صنایع مثل خودروسازی که شرایط مطلوبی نداریم باید به سرعت جبران کنیم اما در صنایع نظامی چون ساخت رادارهای پیشرفته، پهپاد، موشک، نانو، سلولهای بنیادین به پیشرفت های خیره کننده‌ای رسیده ایم، رئیس جمهور در این باره بسیار حساس بوده و بر شنیدن نظرات نخبگان تاکید دارند، در سالهای اخیر برخی مسئولان چندان به نظرات کارشناسان و نخبگان اعتنا نمی‌کردند، اما در دولت سیزدهم اهتمام خاصی به شنیدن نظرات تخصصی نخبگان وجود دارد.

حسینی افزود: هوش مصنوعی می‌تواند با دقیق سازی پردازش اطلاعات به مسئولان کشور کمک کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت از طرح‌های دانش بنیان و فناورانه استقبال می‌کند و  معاونت پارلمانی هم این موضوعات را در مجلس پیگیری می کند تا با حمایت دوجانبه مجلس و دولت، این نوع طرح‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس