فرانسه از تروریسم حمایت می‌کند

نخست‌وزیر مالی در سخنانی تصریح کرد: فرانسه به نام مبارزه با تروریست‌ها به کشور ما آمده است؛ اما از آن‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «چوگل کوکالا مایگا» نخست‌وزیر مالی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی با انتقاد از سیاست‌ها و عملکرد دولت فرانسه در کشورش گفت: آنها باید از ما حمایت می‌کردند؛ اما به گروه‌ های تروریستی جدایی طلب در شمال کشور کمک کرده و کشورهای اتحادیه اروپا را نیز علیه مالی تحریک می‌ کنند.

نخست‌وزیر مالی در این مصاحبه تأکید کرد: فرانسه از طریق نمایندگان خود در تمامی موسسات مالی بین‌ المللی تلاش می‌ کند تا پروژه‌ های توسعه مالی (در این کشور) را مسدود کند.

«چوگل کوکالا مایگا» با متهم کردن فرانسه به نقض قراردادهای همکاری نظامی اضافه کرد: قرار بود پاریس در مبارزه با تروریسم به ما کمک کند، اما شرایطی را ایجاد کرد که منجر به تجزیه مالی و مصون ماندن تروریسم شد. در پایان ۹ سال (از وعده پاریس درباره مبارزه با تروریسم در مالی) می بینیم که مشکل ترور که تنها در مرزهای شمالی بود، به ۸۰ درصد کشور سرایت کرده است.

وی همچنین با اشاره به توافقات دفاعی اخیر با روسیه نیز گفت: مالی آماده همکاری با هر کشوری است که به بازگرداندن امنیت کشور کمک کند. حاکمیت کشور و عزت مردم نمی‌تواند موضوع مذاکره باشد.

این مقام کشور مالی افزود: ما نه تنها در روسیه، بلکه با سایر شرکائمان نیز کار می‌کنیم. آنها (فرانسه) می‌خواهند مالی را قربانی جنگ ژئوپلیتیکی و استراتژیک بین روسیه و غرب کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس