کد خبر 1335624
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
کیا  EV۹

کیا موتورز شرکتی است که شاید دیرتر از رقبای اروپایی خود وارد گود خودروهای الکتریکی شده باشد.

به گزراش مشرق، خط تولید خودروهای برقی کیا در حال گسترش است که یکی از آنها شاسی بلند EV۹ است. EV۹ پلتفرمی مشترک با هیوندای Ioniq ۷ آینده خواهد داشت که قرار است با دو دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک عرضه شود و نسخه دوم از موتورهای الکتریکی دوگانه استفاده کند.

در شاسی بلند EV۶ کوچکتر این برند، مجموعه دو موتوره تا ۵۷۶ اسب بخار قدرت دارد. گفته می‌شود مسافت رانندگی تا ۴۸۲ کیلومتر در هر شارژ می‌رسد، اما کیا اطلاعاتی در مورد اندازه باتری یا موتورهای EV۹ منتشر نکرده است.

EV۹ یک نام کاملاً جدید برای برند کیا و نام بعدی در برنامه این شرکت برای فروش ۱۱ وسیله نقلیه الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۶ است. احتمالا نسخه تولیدی EV۹ در سال ۲۰۲۲ معرفی شود و در سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده شود.

جزییاتی از جدیدترین خودروی کیا +عکس

 کیا اطلاعاتی در مورد قیمت EV۹ منتشر نکرده است و همچنین نمی‌دانیم چه ویژگی‌هایی استاندارد و اختیاری در SUV جدید خواهد بود. در داخل، EV۹ برای نشستن 6 نفر، سه ردیف صندلی ارائه می کند. ابعاد خودرو در حد و اندازه تلوراید است؛ خودرویی که حدود ۵ متر طول و بیش از ۲ متر عرض دارد و در رده کراس اورهای فول سایز قرار می‌گیرد.

جزییاتی از جدیدترین خودروی کیا +عکس

روی کاپوت این خودرو پنل‌های خورشیدی نصب شده اند که می‌توانند با استفاده از نور خورشید تجهیزات کم مصرف EV۹ را روشن نگه دارند. درب‌های خودرو برعکس و به سبک رولزرویس باز می‌شوند تا اغراق خودنمایی را در این خودرو به نهایت برسانند.

جزییاتی از جدیدترین خودروی کیا +عکس

  این خودروی مفهومی از مواد بازیافتی مانند تورهای ماهیگیری احیا شده و سایر پلاستیک‌های دور ریخته شده برای ایجاد فضای داخلی پایدارتر استفاده می‌کند. این کانسپت همچنین دارای یک سانروف پانوراما بزرگ و یک صفحه نمایش ۲۷.۰ اینچی اطلاعات سرگرمی است.

جزییاتی از جدیدترین خودروی کیا +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس