کد خبر 1335583
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
ورود تسلیحات و نظامیان آمریکایی به شرق اروپا+تصاویر

در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، آمریکا در حال انتقال تسلیحات و نظامیان خود به شرق اروپا و نزدیک مرزهای روسیه است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع لهستان عصر جمعه خبر داد که تجهیزات ارتش آمریکا در حال ورود به این کشور هستند تا به تقویت جبهه شرقی پیمان ناتو بپردازند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به دلیل تنش‌های روسیه با اوکراین، حدود سه هزار نظامی آمریکایی در روزهای آتی در شرق اروپا مستقر می‌شوند.

«ماریوسز بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان گفت که حدود ۱۷۰۰ نظامی آمریکایی که قرار است در شرق اروپا مستقر شوند وارد این کشور خواهند شد.

به علاوه، حدود ۳۰۰ نظامی آمریکایی نیز در آلمان، در مرکز فرماندهی مشترک مستقر می‌شوند.

ورود تسلیحات و نظامیان آمریکایی به شرق اروپا +عکس

وزیر دفاع لهستان عصر پنجشنبه گفته بود که گروه پیشروی نظامیان آمریکایی وارد لهستان شده‌اند.

وی با انتشار تصاویری از تخلیه تجهیزات نظامی آمریکا از هواپیمای ترابری هرکولز C-۱۳۰ نوشته بود: «این پیام شفاف از همبستگی متحدان است».

ورود تسلیحات و نظامیان آمریکایی به شرق اروپا +عکس

شبکه خصوصی TVN۲۴ نیز روز جمعه تصاویری از تخلیه تسلیحات آمریکایی از دو هواپیمای آمریکایی در فرودگاه « Rzeszow-Jesionka » در جنوب لهستان را به تصویر کشید. این تلویزیون گزارش داد که تا کنون ۶ هواپیمای آمریکایی به تخلیه تجهیزات خود در لهستان پرداخته‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی بقیه نظامیان آمریکایی وارد شرق اروپا خواهند شد و در چه پایگاهی مستقر می‌شوند.

ارتش آمریکا پیشتر نیز چهار هزار و پانصد نظامی را در چارچوب پیمان ناتو و توافق دوجانبه به لهستان اعزام کرده بود که اغلب آنها در غرب این کشور مستقر شده‌اند.

  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس