کد خبر 1335535
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
گوترش: ما به مسیر‌های امن و قانونی برای پناهندگان نیاز داریم

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت افغانستان و موج مهاجرت ها اعلام کرد که ما به مسیرهای امن و قانونی برای مهاجران و پناهندگان نیاز داریم.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در تویترش نوشت: «هر فردی که به دنبال زندگی بهترمی‌باشد سزاوار امنیت و کرامت است».

وی همچنین افزود که «ما به مسیرهای امن و قانونی برای مهاجران و پناهندگان نیاز داریم.»

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که از ۴۰ سال به این‌سو میلیون‌ها افغان به دلیل ناامنی، بیکاری و جنگ داخلی در این کشور راه مهاجرت را در پیش گرفته اند.

بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان ملل درباره کمبود بودجه برای نجات جان میلیون‌ها یمنی

با تغییرات سیاسی در سال ۲۰۱۴ و همچنان تحولات سیاسی و نظامی در سال گذشته میلادی در افغانستان، موج مهاجرت‌ غیر قانونی از این کشور به سوی کشورهای همسایه و غربی افزایش یافت.

درسال‌های گذشته همزمان با سرد شدن هوا ورود مهاجران قاچاقی متوقف می‌شد، اما امسال با توجه به شرایط افغانستان، مردم حتی در زمستان هم تلاش می‌کنند تا این کشور را ترک کنند.

به گزارش جمهور، بر اساس آمارها میلیون‌های مهاجر افغان غیر قانونی درکشورهای ایران و پاکستان و صدها هزار مهاجرغیر قانونی افغان خودشان را به کشورهای غربی رسانده‌اند.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی گفته بود که تعداد افغان‌هایی که به‌طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، در مقایسه با زمان قبل از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس