عذرخواهی بابت حمایت از «تل‌آویو»؛ این بار از آفریقای جنوبی

رئیس پیشین دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی از اظهارات سال گذشته‌ خود مبنی بر حمایت از روابط این کشور با رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق، «موخوئِنگ موخوئِنگ» رئیس سابق دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی به خاطر اظهارات سال گذشته خود مبنی بر حمایت از رژیم صهیونیستی و انتقاد از سیاست‌های حمایتگرانه کشورش از حقوق ملت فلسطین، عذرخواهی کرد.

طبق گزارش وب‌سایت شبکه (الجزیره)، موخوئِنگ در بیانیه‌ای که روز گذشته و حدوداً یک‌سال پس از اظهاراتش در حمایت از تل‌آویو منتشر کرده، عذرخواهی خود را از ورودش به یک جدل سیاسی اعلام کرد؛ جدلی که با انتقاد از سیاست‌های پرتوریا در مقابل رژیم صهیونیستی و پیشنهادی مبنی بر ایجاد تغییراتی در روابط این کشور با رژیم صهیونیستی همراه شده بود.

این قاضی دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی که از سال قبل بازنشسته شده بود، در این بیانیه گفت: «براساس قانون من ملزم به عذرخواهی بدون هیچ شرطی هستم».

سال گذشته موخوئِنگ طی یک نشستی که روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» آن را برگزار کرده بود، مدعی شده بود که آفریقای جنوبی خود را از یک «فرصت خوب برای تغییر قواعد بازی در وضعیت اسرائیلی-فلسطینی» محروم کرده است.

این در حالی است که طی سال‌های گذشته، آفریقای جنوبی مواضع خود را براساس حمایت از مسئله فلسطین اتخاذ کرده است؛ تا جایی که این کشور سال قبل سطح روابط دیپلماتیک خود با تل‌آویو را در حد یک دفتر تماس (به عنوان رابط) کاهش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    اللهم العجل لولیک الفرج -- (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      چرا فارغ ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس