وزیر معارف و علوم تاجیکستان: همکاری‌های آموزشی با ایران گسترش می یابد

وزیر معارف و علوم تاجیکستان گفت: همکاری‌های آموزشی این کشور با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، «محمد یوسف امام‌زاده» وزیر معارف و علوم تاجیکستان در نشست مطبوعاتی خود اظهار اطمینان کرد که همکاری های آموزشی این کشور با جمهوری اسلامی ایران بیشتر گسترش خواهد یافت.

وی گفت: در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ بین وزارت معارف تاجیکستان و وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه های به امضا رسید که بر اساس آن همکاری های دو کشور در زمینه های آموزشی دنبال می شود.

امام‌زاده، وزارت معارف و علم تاجیکستان را یکی از اعضای فعال کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، فنی و فرهنگی دو کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر رسمی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در ماه سپتامبر سال گذشته به تاجیکستان، اظهار داشت: طی این سفر رئیس جمهور ایران به دانشگاه مکلی تاجیکستان آمده و در جمع  دانشگاهیان سخنرانی کردند که در پایان آن به ایشان دکترای افتخاری اعطا شد.

این مقام تاجیک یادآور شد که طی این سفر، رئیس جمهور ایران به دانشگاه ملی تاجیکستان تجهیزات نانوفناوری اهدا کردند.

وزیر معارف و علم تاجیکستان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز اطمینان کرد که همکاری های آموزشی میان دو کشور در آینده از گسترش بیشتری برخوردار خواهد شد.

قابل ذکر است که «محمدتقی صابری» سفیر ایران در تاجیکستان نیز چندی قبل در دیدار با امام‌زاده، بر آمادگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی جهت توسعه همکاری‌ها با وزارت معارف و علم تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرده بود.

سفیر ایران گفته بود جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌های مورد علاقه با کشور دوست و برادر تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس