کد خبر 1335320
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
6 کشتی جنگی روسیه در بندر طرطوس سوریه پهلو گرفتند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۶ کشتی لجستیکی بزرگ این کشور پس از پایان رزمایش در اروپا وارد بندر طرطوس سوریه شده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، در بیانیه‌ای خبر داد که شش کشتی لجستیکی بزرگ ناوگان‌های شمال و بالتیک در بندر طرطوس سوریه پهلو گرفته‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه مذکور آمده است:‌ «تعدادی از کشتی‌های جنگی ناوگان دریای شمال و بالتیک در چارچوب رزمایش دریایی روسیه به فرماندهی دریاسالار"نیکولای یومِن‌اف" سفر خود دور اروپا را به پایان رسانده‌اند و به بخش شرقی دریای مدیترانه رسیده است».

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد این شش کشتی لجستیکی بزرگ به نام‌های «پیوتر مورگونوف»، «جورجی پوبدونوستس»، «اولنگورسکی گورنیاک»، «کورولیوف»، «مینسک»، «کالینینگراد» که مسافت ۶۰۰۰ مایل دریایی را پیموده‌اند، به منظور سوخت‌گیری، بارگیری آب آشامیدنی و موادغذایی در بندر طرطوس باقی خواهند ماند.

مسکو و دمشق توافقی در زمینه توسعه مرکز لجستیکی ناوگان جنگی روسیه در بندر طرطوس امضاء کرده‌اند که به موجب آن، یازده کشتی جنگی از جمله کشتی‌های هسته‌ای در آن واحد به مدت ۴۹ سال قادر به حضور در طرطوس خواهند بود که مدت زمان به صورت خودکار امکان تمدید ۲۵ ساله دارد.

بنابر این توافق که عملا در تاریخ ژانویه سال ۲۰۱۷ وارد فاز اجرایی شده است، روسیه محافظت از مرکز پشتیبانی ناوگانش در دریا و آسمان و سوریه وظیفه دفاع از آن در زمین را برعهده دارد. طبق این توافق، طرف سوری متعهد شده است که خاک و آب منطقه بندر طرطوس و همچنین املاکی را که به طور رسمی اعلام نشده‌اند، برای استفاده مجانی تا پایان زمان توافق در اختیار طرف روس قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    روسها مثل امریکا در ژاپن وارد عرصه شدند اوکیناوا در ژاپن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس