کد خبر 1334849
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
روزهای بدتر و خنده‌دارتر در انتظار فوتبال ایران!

کارشناس فوتبال ایران معتقد است در صورت رعایت نکردن مسائل حرفه‌ای، اوضاع فوتبال ایران خنده‌دارتر می‌شود.

به گزارش مشرق، فرزاد آشوبی، درباره نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال و مسائل و چالش‌های موجود در آن، اظهار داشت: اگر مسابقات نیم‌فصل را از جنبه فنی بررسی کنیم، به جز معدود تیم‌هایی صحبت درباره دیگر تیم‌ها خیلی سخت است و نمی‌توان شکل بازی و عملکرد سایر تیم‌ها را مطلوب ارزیابی کرد. به جز چند باشگاه مثل سپاهان، پرسپولیس و تا حدودی استقلال و شاید مس نمی‌توان خیلی از ویژگی‌های مثبت دیگر تیم‌ها گفت. البته‌ تیم‌های فوق از لحاظ ساختاری نسبت به دیگر تیم‌ها متمایز هستند.

این کارشناس فوتبال ایران درباره مشکلات مالی باشگاه‌ها که منجر به اعتصاب چند تیم شد و مشکلات سخت‌افزاری لیگ برتر، تصریح کرد: در بحث‌های مالی یا قانون دچار مشکل است یا مجری قانون درست عمل نمی‌کند. قوانینی که امروز در فوتبال حرفه‌ای جهان وجود دارد، مسیر را کاملاً مشخص کرده و طبیعی است که برای رشد و اداره صحیح باشگاه‌ها فقط باید در این مسیر حرکت کرد. اینکه یک باشگاه‌ها یا یک مجموعه چطور باید هزینه‌هایش را تأمین و طبق چه چارچوب و قاعده‌ای باید درآمدزایی کند، در فوتبال روز دنیا اجرا می‌شود و در ایران هیچکدام از الزامات ابتدایی رعایت نمی‌شود.

آشوبی با اشاره به اینکه برخی از باشگاه‌ها در نیم‌فصل اول حتی از داشتن یک زمین مناسب برای میزبانی‌های‌شان محروم بودند،‌ عنوان کرد: با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت مسیر درست برای بازیکنان، مربیان و باشگاه‌ها طی شود. تا زمانی که به معنی واقعی کلمه از حرفه‌ای‌گری حمایت نکنیم و به آن نزدیک نشویم، از این دست مسائل خنده‌دار و غیرمنطقی کماکان در فوتبال ایران و باشگاه‌ها وجود خواهد داشت و حتی بدتر از این روزها را هم خواهیم دید.

وی گفت: احتمالاً نیاز است قوانین فوتبال به روز شود. در فوتبال حرفه‌ای دنیا همه این آزمون و خطاها سپری شده است و ما فقط باید برای حرفه‌ای شدن از این الگوها پیروی کنیم. می‌توان از الان به بعد هم مسیر درست را رفت و بعد از تدوین یک مدل اجرایی و دریافت ضمانت‌های اجرایی که موارد به روز و قانونی را حمایت کند، کار را جلو برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس