لغو بیش از هزار پرواز در آمریکا به دلیل توفان سخت زمستانی  

بیش از یک هزار پرواز در آمریکا روز چهارشنبه به دلیل طوفان سخت زمستانی در مناطق مرکزی این کشور و برف و یخبندان متعاقب آن، لغو شد.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای نشریه هیل، در مجموع یک هزار و ۳۰۳ پرواز داخلی و خارجی آمریکا روز چهارشنبه لغو و ۱۱۸ پرواز نیز با تاخیر انجام شد.

از شامگاه سه شنبه مناطقی از نیومکزیکو گرفته تا ایالت مین شاهد هوای نامساعد بود. در بخش هایی از اوکلاهما، میسوری، ایلینوی، ایندیانا و میشیگان صبح روز چهارشنبه برف بارید و باعث یخبندان شد.

مارتی روش کارشناس هواشناسی در مریلند گفت: این یک سیستم بسیار آشفته است و سفرها را دشوار می کند.

در سنت لوئیس برنامه بیش از نیمی از پروازها از روی تابلوها برداشته شد و شرکت هواپیمایی ساوت وست اعلام کرد که همه پروازهایش در فرودگاه بین المللی سنت لوئیس لمبرت را در روز چهارشنبه به حال تعلیق در می آورد.

دن لندسون سخنگوی این شرکت گفت: در سراسر کشور، ما در حال برنامه ریزی برای اجرای یک برنامه محدود یا کاهش یافته از برخی شهرها در مسیر طوفان هستیم، اما در صورت لزوم برنامه را اصلاح خواهیم کرد.

مایک پارسون فرماندار میسوری و کوین استیت فرماندار اوکلاهما نیز وضعیت فوق العاده اعلام کردند و از مدارس و دانشگاه ها خواستند به منظور آمادگی برای طوفان، کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنند.

پارسون گفت: زمستان سخت، چیزی نیست که ما با آن غریبه باشیم، اما باید برای بدترین وضعیت آماده شویم.

اوایل هفته جاری وزش باد شدید در منطقه نیویورک و بوستون پیش بینی و اعلام شد که نیوانگلند و شمال شرق از جمله نیویورک و بوستون احتمالا بیشترین آسیب را از طوفان پیش رو ببینند.

ماه گذشته نیز دو هزار و ۲۸۰ پرواز برنامه ریزی شده در آمریکا به دلیل شرایط هشدارآمیز و آماده باش شرق این کشور برای توفان بزرگ زمستانی (برف و بوران) لغو شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس