کد خبر 133449
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

رئیس مجلس سوریه، مردم این کشور را یکپارچه و متحد توصیف و اختلاف ها را خارجی و ساختگی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، دربرنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب، اقای محمد جهاد اللًحام، رئیس مجلس سوریه، بهار عربی خواندن تحولات سوریه را اشتباه و توطئه ای با هدف بر هم زدن وحدت و مقاومت خواند و گفت: می خواهند در برابر مسئله فلسطین و حمایت سوریه از مردم فلسطین ممانعت ایجاد کنند.
وی افزود:‌ ما دچار جنگ رسانه ای و تحریم های ظالمانه ای شده ایم تا مواضعمان را تغییر دهیم ولی ما پایدار هستیم و با سربلندی از این موقعیت خارج خواهیم شد.

اللحام گروههای مسلح تروریست را عاملان قدرت های خارجی به ویژه امریکا و برخی کشورهای عربی دانست و گفت: از این جنایتکاران برای انهدام زیربنایهای سوریه حمایت می شود.

وی گروهی از رسانه های غربی و عربی را سیاسی و بیان آنها را غیرواقعی ذکر کرد و افزود: به ما فرصت بیان واقعیت را نمی دهند و یک شهروند عرب اجازه ندارد از دولت سوریه اطلاعات خود را دریافت کند.

اللحام تصریح کرد: قطر و عربستان در حالی مواضع ضد سوری خود را بیان و دعوت به دموکراسی می کنند که در خود آن کشورها کمترین دموکراسی دیده نمی شود.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به جنایات غرب در عراق و افغانستان و کشته شدن 100 هزار عراقی گفت: عربستان از امریکایی هایی که چنین سوابقی دارند حمایت می کند و در این میان سوریه که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده و نخواهد کرد، مظلوم واقع شده است.

وی در مورد سرنگونی یک فروند هواپیمای ترکیه ضمن اظهار شگفتی از رویکرد و مواضع ترکیه و همچنین تبدیل شدن آن به گذرگاهی برای ارسال سلاح به شورشیان گفت:  رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که هواپیمای آنان، حریم هوایی ما را نقض کرده و واقعیت هم این است که هواپیمای جنگنده ترکی در فاصله یک کیلومتری سواحل سوریه در حال پرواز بوده است که هدف قرار می گیرد.

رئیس مجلس سوریه تصریح کرد: پیدا شدن لاشه هواپیما هم سرنگونی در فاصله یک کیلومتری توسط سوریه را تایید کرد.

اللحام در ادامه درباره اتحادیه عرب گفت: آنها به جای دفاع از کشورهای عربی می خواهند بند هفت منشور سازمان ملل، یعنی دخالت نظامی بر ضد سوریه اعمال شود در حالی که باید پرسید، آنها برای فلسطین چه کرده اند.

وی درباره روسیه و چین هم گفت:‌این دو کشور بر اساس واقعیات و در چارچوب قوانین بین المللی عمل می کنند ولی دولت امریکا قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و ما می بینیم که امریکایی ها از منافع اسرائیل دفاع می کنند.

اللحام در پایان گفت: ما همواره متحد و یکپارچه باقی می مانیم و اگر اختلافی هست از خارج  و ساختگی است.

وی افزود: این بحران هم برچیده خواهد شد و سوریه پیروز از آن خارج می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس