قطر: گفت‌وگو با طالبان درباره ادامه پروازهای تخلیه نهایی شده است

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر اظهارداشت که گفت‌وگو با طالبان درباره از سرگیری پروازهای تخلیه نهایی شده و بر این اساس هفته‌ای یک پرواز برای تخلیه شهروندان خارجی صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر اعلام کرد که این کشور در مورد از سرگیری پروازهای چارترشده از فرودگاه کابل برای تخلیه شهروندان خارجی با طالبان به توافق نهایی دست یافته است.

وزیر خارجه قطر که امیر قطر را در سفر به آمریکا همراهی می‌کرد به «آکسیوس» گفت: همچنان مذاکرات برای انجام هفته‌ای یک پرواز توسط خطوط هوایی آریانا افغان با طالبان درباره پذیرش برخی الزامات امنیتی جریان دارد اما هنوز توافق نهایی نشده است.

آل‌ثانی افزود که قطر بر این باور است که باید میان اعضای جامعه بین‌المللی و طرف‌های ذی‌ربط تلاش جمعی صورت گیرد و طرحی برای آینده در افغانستان به وجود آید.

به گفته او اگر کاری صورت نگیرد بحران انسانی در افغانستان وخیم‌تر خواهد شد و تنها مردم عادی افغانستان از آن رنج خواهد برد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر هفته گذشته در یک تماس درباره از سرگیری فوری پروازهای تخلیه از افغانستان گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این تماس از تمایل مستمر قطر برای کمک به ترانزیت امن شهروندان آمریکایی، افراد دارای اقامت دائم و قانونی این کشور و نیز شرکای افغان آمریکا تشکر کرده بود.

 پروازهای تخلیه از افغانستان، با وجود درخواست اتباع آمریکایی حاضر در این کشور، از حدود ۲ ماه پیش متوقف شده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس